ثبت نام 27 هزار نفر در جشنواره قرآنی وزارت بهداشت
کد خبر: 4106065
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

ثبت نام 27 هزار نفر در جشنواره قرآنی وزارت بهداشت

ثبت نام برای حضور در بیست و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در بخش‌های آوایی و معارفی تا پایان آذر و در سایر بخش‌ها تا 15 دی‌ماه ادامه دارد، تا کنون و با گذشت 40 روز از آغاز ثبت نام نزدیک به 27 هزار نفر در این جشنواره ثبت نام کرده‌اند.

بیست و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت

به گزارش ایکنا، فرایند اجرایی بیست و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، ویژه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته به این وزارتخانه از اوایل آبان‌ماه و با ابلاغ آیین‌نامه و شروع ثبت نام، آغاز شد و این فرایند تا زمان برگزاری مرحله نهایی این رویداد که اوایل سال آینده خواهد بود، ادامه دارد.

ثبت نام برای حضور داوطلبان در این جشنواره از روز دهم آبان و از طریق سامانه quran.behdasht.gov.ir آغاز شد و بر اساس برنامه باید امروز 20 آذرماه به پایان می‌رسید، اما برای جذب بیشتر مخاطبان و نیز بر اساس درخواست‌های دانشگاه‌ها، این مهلت در برخی بخش‌ها همچون آوایی و معارفی تا پایان آذرماه تمدید شده است. همچنین این مهلت برای بخش‌های ادبی، پژوهشی، فناوری و هنری تا ۱۵ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

براساس اعلام مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت استقبال از دوره بیست و هفتم جشنواره قرآنی وزارت بهداشت فراتر از پیش‌بینی‌ها بوده به طوری که تا روز گذشته 19 آذرماه تعداد افراد ثبت نام کننده به 27 هزار نفر نزدیک شده است.

براساس آمار منتشره؛ بخش معارفی با ثبت نام از 15 هزار و 264 نفر بیشتر میزان استقبال را داشته و بخش فناوری با 195 داوطلب نیز کمترین میزان استقبال از جشنواره قرآنی وزارت بهداشت را داشته است.

همچنین در بخش آوایی که به عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های جشنواره‌های قرآنی – دانشجویی شناخته می‌شود نیز تا کنون 5496 نفر ثبت نام کرده‌اند. در بخش ادبی 1290 نفر، در بخش پژوهشی 1774 نفر، در بخش هنری 2779 نفر و در مجموع نیز 26 هزار و 798 نفر برای حضور در این رویداد ثبت نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این رقم از 30 هزار نفر نیز فراتر رود.

همچنین در آمار اعلام شده دانشگاه‌های علوم پزشکی ارومیه، اصفهان، ایرانشهر، بقیه‌الله(عج)، شاهرود و مرکز انستیتو پاستور ایران در مرحله ثبت نام، نسبت به سال قبل رشد داشته‌اند.

بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، ویژه دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و مراکز و سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت شامل ۶ بخش و ۵۳ رشته است.

بخش آوایی، شامل ۱۷ رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ پنج جزء، اذان، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، مداحی، حفظ سوره ملک، حفظ یک جزء، حفظ ۳ جزء، صحیح خوانی قرآن، آیین سخنوری و فصیح خوانی نماز است.

همچنین بخش معارفی در ۱۵ رشته تفسیر قرآن، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، حفظ و مفاهیم احادیث معصومین(ع)، سیره معصومین(ع)، احکام، پرسمان معارفی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، معارف نهج‌البلاغه، حفظ فرازهایی از نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه، حفظ فرازهایی از صحیفه سجادیه، نماز، زندگی مهدوی، اخلاق و پوشش حرفه‌ای و ترجمه سوره منتخب برگزار می‌شود.

در بخش پژوهشی نیز رقابت‌ها در پنج رشته مقاله‌نویسی، تلخیص کتاب، نقد کتاب، ایده‌پردازی، ایده‌شو و تألیف کتاب، بخش فناوری و تولیدات رسانه‌ای در سه رشته تولید نرم‌افزار، تولید اپلیکیشن و تولیدات رسانه‌ای برگزار خواهد شد.

همچنین بخش ادبی در چهار رشته، شعر، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی، و بخش هنری در ۹ رشته خوشنویسی، معرق و منبت، عکاسی، طراحی، پوستر، فیلم کوتاه داستانی، نقاشی، تذهیب، فیلم مستند و اینفوگرافی برپا می‌شود.

جشنواره‌های قرآنی بخش دانشگاهی کشور هر ساله از سوی دستگاه‌های دانشگاهی در دو بخش دانشگاهی و سراسری برگزار می‌شود و برگزیدگان مرحله سراسری به جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور که سال آینده به میزبانی دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود راه می‌یابند.

انتهای پیام
captcha