حضور شرکت‌کنندگان 52 ملیت در مسابقات قرآن رأس‌الخیمه
کد خبر: 4100606
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸

حضور شرکت‌کنندگان 52 ملیت در مسابقات قرآن رأس‌الخیمه

بیست‌و‌یکمین دوره مسابقات قرآن رأس‌الخیمه امارات با حضور شرکت‌کنندگانی از 52 ملیت ساکن در این کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری امارات، هزار و 377 نفر از 52 ملیت مختلف مقیم امارات در  بیست و یکمین دوره جایزه قرآن کریم رأس‌الخیمه با یکدیگر رقابت می‌کنند. 

شیخ صقر بن خالد بن حمید القاسمی، رئیس هیئت مدیره بنیاد قرآن و علوم رأس‌الخیمه در نشستی در جریان برگزاری آزمون‌ها و ساز و کار کمیته‌های داوری قرار گرفت و از سالن‌های آزمون و کمیته‌های پذیرایی بازدید کرد.

شیخ صقر از سازماندهی خوب و مشارکت گسترده جامعه و علاقه‌مندی به مسابقات و جوایز قرآنی به‌ویژه جایزه قرآن کریم رأس‌الخیمه قدردانی کرد و گفت: این مسابقات سال به سال به دلیل حمایت شیخ سعود بن صقر القاسمی، حاکم رأس الخیمه و علاقه و پیگیری شیخ محمد بن سعود بن صقر القاسمی، ولیعهد رأس‌الخیمه بهتر برگزار می‌شود.

شیخ صقر گفت: از دیدن این شرکت‌کنندگان از ساکنین خارجی و شهروندان کشور که برای حفظ قرآن کریم و ارتقای مهارت‌های خود در این زمینه به رقابت می‌پردازند بسیار خوشحالم و برای همه آنها در مسیر قرآنی خود در امارات متحده عربی که استعدادها را پرورش می‌دهد و روحیه تساهل و همزیستی را ترویج می‌کند آرزوی موفقیت دارم. این مسابقات تصویری درخشان از ارزش‌های اعتدال و تسامح دین اسلام ارائه می‌دهد.

احمد محمد الشحی، مدیرکل بنیاد قرآن و علوم رأس‌الخیمه در امارات نیز تأکید کرد که جایزه قرآن کریم رأس‌الخیمه میدانی برای رقابت و جذب استعدادها است.

احمد ابراهیم سبیعان، دبیرکل جایزه و رئیس کمیته عالی سازماندهی نیز به نوبه خود از دیدار، علاقه و پیگیری شیخ صقر بن خالد القاسمی برای برگزاری جایزه قرآن کریم رأس‌الخیمه قدردانی کرد. 

وی در پایان تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در دوره پیشین این مسابقات از بیش از ۵۹ ملیت مقیم امارات بودند که در تاریخ برگزاری این جایزه بی‌سابقه بود و این امر بیانگر افزایش سطح کیفی و کمی این مسابقات است.

 تاریخ دقیق برگزاری این رقابت‌ها اعلام نشده اما به نوشته منابع خبری امارات، مرحله نهایی این مسابقات در ماه دسامبر (آذرماه) و مراسم اختتامیه و تجلیل از برترین‌ها ژانویه 2023(دی و بهمن سال جاری) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha