درخواست اعدام مبارزان فلسطینی از سوی متحد نتانیاهو
کد خبر: 4099613
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷

درخواست اعدام مبارزان فلسطینی از سوی متحد نتانیاهو

رهبر حزب اوتسما یهودیت در سخنانی از طرح موضوع اعدام مبارزان فلسطینی در جریان مذاکراتی که برای تشکیل دولت رژیم صهیونیستی در جریان است، خبر داد.

به گزارش ایکنا، به نقل از سما، روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت در گزارشی اعلام کرد که ایتامار بن گویر، رهبر حزب اوتسما یهودیت در جریان مذاکرات برای تشکیل دولت جدید اسرائیل، خواستار صدور قانون «مجازات اعدام» علیه زندانیان فلسطینی خواهد شد که در قتل اسرائیلی‌ها شرکت داشته باشند.

به نوشته این روزنامه، در دولت دست راستی جدید اسرائیل، اکثریتی در حمایت از چنین قانونی وجود دارد. با این حال مشخص نیست که حزب لیکود چگونه از تصویب چنین قانونی استقبال می‌کند و به چه دلیلی دنبال تصویب چنین قانونی است.

این روزنامه با اشاره به اینکه تصویب این قانون از جمله وعده‌هایی بود که بن گویر در مبارزات انتخاباتی خود داده بود، خاطرنشان کرد: این موضوع جزو مواردی است که در مذاکرات تشکیل دولت آینده به عنوان مطالبات مطرح خواهد شد.

حزب اوتسما یهودیت مدعی است که هدف از این قانون، ایجاد یک وضعیت بازدارنده است و کسانی که در کشتار اسرائیلی‌ها دست دارند، در مجازات خود با هیچ تخفیفی مواجه نخواهند شد.

انتهای پیام
captcha