عذرخواهی نامزد انتخابات آمریکا به دلیل توئیت‌های ضد اسلامی
کد خبر: 4097400
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰

عذرخواهی نامزد انتخابات آمریکا به دلیل توئیت‌های ضد اسلامی

نامزد و تاجر هندی ـ آمریکایی انتخابات میان‌‌دوره‌ای آمریکا به خاطر توئیت‌های ضد مسلمان و ضد سیک خود عذرخواهی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل ازNewsday، ویبوتی جها (Vibhuti Jha) که از سوی حزب جمهوری‌خواه برای رقابت در منطقه 16 مجلس ایالتی نیویورک نامزد شده است در صفحه توئیتر خود نوشت: من یک توییت را حذف کردم که چندین ماه پیش توسط شخصی برای من ارسال شده بود! من فکر می‌کنم برخی از گروه‌های مسلمان از محتوا و مقایسه انجام شده در آن ناراضی بودند. من شوخی خوبی نکردم.

وی در این این توئیت که در 17 نوامبر 2019 منتشر شده، نوشت: «بله، متأسفانه اسلام هیچ مفهومی از عمل متقابل و احترام به دیگران ندارد. تا زمانی که برده‌داری شرعی از بین نرود، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد... افراط‌گرایی در الهیات اسلامی است، متأسفانه، توسط همه اعمال می‌شود.»

در 13 دسامبر 2020، هم جها نوشت: هندوها ایمانی فراگیر دارند و در عمل تبعیض‌آمیز نیستند، مسیحیت و اسلام به هیچ وجه فراگیر نیستند و به احساس کاذب «برتری خود» اعتقاد دارند! آنها جشن‌های خود را به عنوان نشانه‌ای از حقارت هندوها در نظر می‌گیرند!

جها بعدا هم در پستی در 28 دسامبر 2020 گفته بود: کارهایی که سیک‌ها برای «پناهندگی» می‌کنند باید افشا شود. این پناهجویان جعلی «مجبور هستند بایستند و به هر چیزی علیه هند اعتراض کنند(تا پناهندگی بگیرند)!»

جها با عذرخواهی از این توئیت‌ها نوشت: «می‌خواهم اضافه کنم که دوستان مسلمان بسیار خوبی دارم. ما به یکدیگر احترام می‌گذاریم.»

جها به Newsday گفت: اهداف و اولویت‌های من در زندگی بر گرد هم آوردن مردم و جشن گرفتن تنوع متمرکز است.

انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha