وظایف کمیته «اخلاق» اتحادیه مؤسسات قرآنی استان تهران
کد خبر: 4094471
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

وظایف کمیته «اخلاق» اتحادیه مؤسسات قرآنی استان تهران

کمیته «اخلاق» اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران با هدف حفظ سلامت روان و رفع کدورت‌ها، نظارت‌های اخلاقی و صیانت از حقوق مؤسسات راه‌اندازی شد.

کمیته «اخلاق» اتحادیه قرآنی استان تهرانحمیده رهروشرع، از اعضای هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران در گفت‌وگو با ایکنا درباره فعالیت این کمیته اظهار کرد: پیشنهاد راه‌اندازی کمیته اخلاق از سوی اینجانب به منظور رفع کدورت‌ها و تهمت‌ها، رفع شبهات، نظارت اخلاقی، حفظ سلامت روان و مقابله با عوامل آسیب‌زا و رذایل اخلاقی ارائه شد.


بیشتر بخوانید:


مسئول کمیته اخلاق اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران با اشاره به اینکه فعالیت این کمیته مشابه کمیته انضباطی ورزشکاران و دانشگاه‌ها یا سایر صنوف و کمیته اخلاقی بین جامعه پزشکان در راستای رعایت موازین شرعی، حقوقی و نظارتی است، افزود: همه ما نیازمند تذکر  و اصلاح رفتار خود هستیم و حتی ما فعالان عرصه قرآن و عترت نیز به چنین روندی نیازمندیم.

رهروشرع ادامه داد: از سوی دیگر در نظر داریم تا در این کمیته از حضور چند تن از حقوق‌دانان برای تبیین قوانین و احقاق حقوق مؤسسات، بهره‌مند شویم، همچنین از مسئولان صاحب‌نظر نیز برای پاسخگویی به سؤالات مدیران مؤسسات قرآنی، دعوت خواهد شد.

وی تأکید کرد: راه‌اندازی این کمیته می‌تواند محلی برای حل مشکلات و ارجاعات موضوعات اخلاقی به صورت درون‌سازمانی باشد تا موضوعات از طریق مصالحه حل و رفع کدورت شود و اگر ادعایی واقعی بود به صورت قانونی به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام
captcha