بهره‌مندی از آموزه‌های قرآن دور از گزینش آیات باشد
کد خبر: 4093129
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۴
عوامل جذب نسل جدید به قرآن / ۲۸

بهره‌مندی از آموزه‌های قرآن دور از گزینش آیات باشد

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس، استفاده از تفکر و تعقل را که در بسیاری از آیات قرآن کریم آمده است، راهکاری برای جذب جوانان به فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت:همه آموزه‌های قرآنی کامل هستند، اما گزینشی از آنها استفاده می‌کنیم در صورتی که برای استفاده بهینه از آیات باید با یکدیگر مورد بهره‌مندی قرار گیرند.

نجمه پاداش‌نیک، مدیرعامل مؤسسه قرآن پژوهان اهل قلمنجمه پاداش‌نیک، مدیرعامل مؤسسه قرآن پژوهان اهل قلم و عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به راهکارهای جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی گفت: در سطح جامعه به نظر می‌‌رسد دیگر برای نسل جوان و نوجوان، کار مستقیم و روش‌های قدیمی به دلایل مختلفی از جمله هجمه‌های دشمن در فضای واقعی و مجازی، پاسخگو نیست.

وی با تأکید بر اینکه روش‌های مستقیمی که قبلاً نتیجه می‌داده است، اکنون پاسخگو نیست و باید دنبال راهکارهای جدید بگردیم، افزود: یکی از مسائلی که جذاب بوده است و در مؤسسه خود نیز از آن استفاده می‌کنیم همان روشی است که خود قرآن کریم می‌فرماید و انتهای اکثر آیات قرآن کریم این روش و راهکار آمده است، پایان بسیاری آیات مربوط به تفکر و تعقل، اولوالالباب، اهل تفکر و علما است که این مسئله، کد استفاده از تفکر را به ما می‌دهد.

مدیرعامل مؤسسه قرآن‌پژوهان اهل قلم اضافه کرد: این روش تفکر انتقادی یعنی همان کاری که اهل بیت(ع) نیز قبلاً برای شاگردانشان انجام می‌دادند را باید به صورت گسترده‌تر با شیوه‌های نوین و جدید پیاده کنیم.

پاداش‌نیک با بیان اینکه کد رمز کار ما این است که قرآن کریم برای تمام عصرها کاربرد دارد که می‌توان از آن استفاده کرد، افزود: برای اینکه نسل جوان و نوجوان با تفکر به این مسئله برسد که این راهکار قرآن طرز زندگی است و اینکه قرآن، قانون برای زندگی دارد را با وجود و عقل قبول کند و بدون فکر به او تحمیل نشود، باید علت آن‌را تا آن جایی که خودمان بلد هستیم  و آموزه‌های دینی به ما داده است، به آنها بگوییم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان فارس تأکید کرد: تمام آموزه‌های دینی و قرآنی ما کامل هستند، مشکل اینجاست که گزینشی از آنها استفاده می‌کنیم، در صورتی که باید همه آموزه‌ها را با همدیگر جلوی رویمان بگذاریم و راهکار را از آنها به‌دست آوریم.

وی با اشاره به فعالیت مؤسسه قرآن پژوهان اهل قلم یادآور شد: این مؤسسه تربیت‌محور جلو می‌رود و در دو حوزه رسانه و تولید محصولات مرتبط با حجاب و عفاف کار می‌کند، تمرکز ما روی فعال کردن تفکر نقادی نوجوانان و جوانان است؛ یعنی در اکثر کلاس‌های این مرکز اینگونه نیست که بدون دلیل، تحقیق و پژوهش بخواهند یک مورد را بپذیرند بلکه خود فرد را به یقین می‌رسانیم. در کلاس‌ها هیچ‌گونه اشاره مستقیم به فردی برای رعایت حجاب نداریم و بیشتر از راهکارهای غیرمستقیم استفاده می‌کنیم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان فارس در پایان گفت: وقتی که توحیدمحوری و بنیان و ریشه تفکری فرد تصحیح شود، باقی اصول دین و فروع دین کامل با آن جلو می‌آید.

انتهای پیام
captcha