حماس: عادی‌سازی روابط با اسرائیل مغایر با اصول ملی فلسطین است
کد خبر: 4080381
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰

حماس: عادی‌سازی روابط با اسرائیل مغایر با اصول ملی فلسطین است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در واکنش به اخبار مبنی بر موافقت این جنبش با عادی‌سازی روابط میان ترکیه و رژیم صهیونیستی بار دیگر بر مخالفت قاطع خود با تمامی شیوه‌های عادی‌سازی روابط با اسرائیل تأکید کرد.

 به گزارش ایکنا به نقل از سایت رسمی حماس، این جنبش با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر موافقت با عادی‌سازی روابط بین ترکیه و رژیم اشغالگر صهیونیستی را رد می‌کنیم و در همین راستا، بار دیگر مخالفت قاطع خود را با تمامی شیوه‌های عادی‌سازی روابط با این رژیم که مغایر با اصول ملی و منافع ملت فلسطین و ملت‌های عربی و اسلامی است، اعلام می‌داریم.

اخیراً برخی رسانه‌ها این ادعا را مطرح کرده بودند که جنبش حماس از عادی‌سازی روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی حمایت کرده است.

ترکیه و رژیم صهیونیستی اخیراً پس از مدت‌ها تنش ضمن اعلام عادی‌سازی کامل روابط، از بازگشت سفرای دو کشور به پایتخت‌های یکدیگر خبر دادند.  

اردوغان: هیچ تغییری را در وضعیت قدس و مسجدالاقصی نمی پذیریم

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که به ترکیه سفر کرده است، با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

تی ار تی عربی گزارش داد: رئیس‌جمهور ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با عباس پس از این دیدار تأکید کرد که کشورش به هیچ وجه تغییری در وضعیت حاکم بر قدس و مسجدالاقصی را نمی‌پذیرد.

وی همچنین بیان کرد که اقدامات انجام شده در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، هرگز منجر به کاهش حمایت‌های این کشور از مسئله فلسطین نخواهد شد.

اردوغان افزود که ما هیچ‌گونه تغییری در وضعیت حاکم بر قدس و مسجدالاقصی را نمی‌پذیریم و موضع ثابت خود در این زمینه را به طرف اسرائیلی ابلاغ کرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha