50 نفر از یزد متقاضی عضویت در صندوق بیمه اجتماعی شدند
کد خبر: 4079545
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
شایق:

50 نفر از یزد متقاضی عضویت در صندوق بیمه اجتماعی شدند

قائم‌مقام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت یزد با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰ نفر از سطح استان متقاضی عضویت در این صندوق بودند که به اتحادیه کشوری معرفی شدند، ادامه داد: سایر مربیان و کادرهای اجرایی مؤسسات تا پایان 1401 فرصت دارند، تقاضای خود را به اتحادیه قرآنی استان اعلام کنند.

محمد شایق، قائم مقام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت یزدمحمد شایق، قائم مقام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت یزد در گفت‌وگو با ایکنا درباره میزان خسارت وارده از سیل مردادماه به مکان اتحادیه و سایر مؤسسات استان اظهار کرد: سیل، خسارت چندانی به امکانات و زیرساخت‌ها نزده است، اما همین خسارت اندک نیز موجب شد تا مدتی فعالیت‌های بخش مردمی در کنار سایر بخش‌های استان تعطیل شود.

وی درباره میزان متقاضیان استان برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: با توجه به اینکه متأسفانه سهمیه بیمه استان هنوز استفاده نشده، تمام همّ و غم خود را برای ثبت‌نام مربیان قرآن استان یزد در صندوق اجتماعی روستاییان و عشایر که متولی آن اتحادیه کشوری هست، به کار بسته‌ایم.

شایق با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰ نفر از سطح استان متقاضی عضویت در این صندوق بودند و به اتحادیه کشوری معرفی شدند، ادامه داد: سایر مربیان و کادرهای اجرایی مؤسسات تا پایان 1401 فرصت دارند، تقاضای خود را به اتحادیه قرآنی استان اعلام و سپس نسبت به تکمیل مدارک مورد نیاز اقدام کنند.

قائم مقام اتحادیه قرآنی استان یزد اظهار کرد: برای ثبت‌نام بیمه اجتماعی در گام نخست، تکمیل اطلاعات درخواستی و ارسال اسکن عکس‌های ۴*۳ متقاضیان بیمه از طریق پیا‌م‌رسان واتساپ به شماره  09901771310 کفایت می‌کند.

شایق ادامه داد: مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن می‌توانند فعالان قرآنی مؤسسه خود را اعم از کادر اداری، حافظان، قاریان و... را بنابر نیاز و صلاحدید خود برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی معرفی کنند تا پس از تأیید و تکمیل مدارک به عضویت این صندوق درآیند.

شایق اضافه کرد: جلسات خانگی سطح استان به منظور تجهیز کلاس‌ها و تقویت برنامه‌های آموزشی خود می‌توانند از تسهیلات مشاغل خانگی این صندوق بهره‌مند شوند. این جلسات باید در سامانه اداره‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت‌نام کرده باشند و سپس اتحادیه استان، فعالیت این جلسات را مورد بررسی قرار داده و تأیید می‌کند و بازدیدهای لازم انجام می‌شود و در آن هنگام جلسه خانگی مورد نظر می‌تواند متقاضی دریافت این تسهیلات باشد.

انتهای پیام
captcha