نذر نور به زیارتگاه بی‌بی مریم(س) رسید
کد خبر: 4078699
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
با پیگیری‌های ایکنا

نذر نور به زیارتگاه بی‌بی مریم(س) رسید

پس از گذشت پنج سال، پیگیر گزارشی از روستای حسین‌آباد شهرستان داورزن درباره زیارتگاه بی‌بی مریم(س) از فرزندان امام موسی کاظم(ع) می‌شویم؛ روستایی که از نبود روشنایی برق رنج می‌برد. بقعه متبرکی که ساکنان روستا و زائرانش برنامه‌های فرهنگی را زیر نور موتور برق انجام می‌دادند.

روستای حسین آباد شهرستان داورزن

یکی از ویژگی‌های بسیاری از ایرانیان، فعالیت در امور خیریه است که اکثراً دیده نمی‌شوند، اما خیران می‌دانند که کار نیک هیچ‌گاه از دید خدا پنهان نخواهد ماند و باقی‌الصالحاتی است که حتی پس از ترک دنیا نیز از ثواب و فضیلت آن بی‌بهره نمی‌مانند.

خبرنگار ایکنا در تیرماه سال 96 در گزارشی با عنوان «یک صحرا و بقعه‌‌ای در دل تاریکی/ برنامه‌هایی که در زیر نور لرزان موتور برق اجرا می‌شود» با حضور در شهرستان داورزن از نزدیک به بررسی مشکلات نبود برق در بقعه متبرکه بی بی مریم(س) در روستای حسین‌آباد پرداختیم. این زیارتگاه، به گفته شاهدان و افراد بومی منطقه با بررسی‌های انجام شده قدمتی هزار ساله دارد که در حدود ۱۵ سال قبل برای رفاه حال زائران از سوی خیران روستا و با کمک بانویی خیّر مرمت و بازسازی و برای رفاه حال زائران نیز تسهیلاتی برای آبرسانی انجام و زائرسرا و سرویس‌های بهداشتی ساخته شد. هم‌اکنون نیز پس از گذشت پنج سال مطلع شدیم خیران برای برق‌رسانی به این بقعه متبرکه اقدام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام حسین خانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان داورزن، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که در آن به توسعه فرهنگی بقاع متبرکه تأکید فرموده‌اند، اظهار کرد: برق‌رسانی به بقعه متبرکه بی‌بی مریم(س) روستای حسین‌آباد داورزن یکی از اقداماتی است که در راستای توسعه این بقعه متبرکه و تبدیل به یک قطب فرهنگی انجام شد.

وی با بیان اینکه برای برق‌دار شدن این منطقه 140 میلیون تومان هزینه شده است، افزود: تمام هزینه‌ها از سوی خیران و کمک‌های مردمی انجام و برای برق‌رسانی به این بقعه متبرکه 1200 متر کابل برق از ترانس برق کنار جاده کشیده شده است.

جمع‌آوری یک میلیارد ریال برای برق‌رسانی به زیارتگاه

پروین حاذقیان، یکی از خیران شهرستان داورزن نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با بیان اینکه از جوانی علاقه بسیاری به این بقعه متبرکه داشتم، گفت: حدود سال 1380 با چند نفر از بانوان و اهالی ساکن روستای حسین‌آباد شروع به بازسازی و مرمت این بقعه متبرکه کردیم. در آن سال‌ها از طریق کمک‌های مردمی، 24 ساعت آب کشاورزی خریدیم و با هدایت به کنار بقعه متبرکه از این آب برای ساخت دیوارها استفاده شد. آب‌رسانی به این بقعه متبرکه از دیگر اقداماتی بود که به مرور زمان انجام دادیم، اما برق‌رسانی انجام نشد و من به سبزوار منتقل شدم.

حاذقیان اضافه کرد: بعد از رفتن به سبزوار، یک شب با بازگشت و حضور در کنار این بقعه متبرکه و توسل به این بانو نذر کردم در صورت برآورده شدن حاجتی که دارم، برق‌رسانی به این محل را نیز انجام دهیم که خدا را شکر حاجتم برآورده شد و شروع به جمع‌آوری کمک از مردم و خیران کردیم و با نذری که داشتم، اقدام به برق‌رسانی به این مکان زیارتی کردیم.

این خیر داورزنی با بیان اینکه در گذشته در مرکز بهداشت روستای حسین‌آباد مشغول به کار بوده و به علت خدمت‌رسانی که به مردم این روستا داشته است، مردم اعتماد بسیاری به او داشتند، بیان کرد: این اعتماد باعث شد تا خیران کمک کنند و حدود یک میلیارد ریال، برای برق‌رسانی به این زیارتگاه جمع‌آوری شود.

وی در پایان با اشاره به اقدامات خیرانه دیگر در سبزوار اضافه کرد: در منطقه صالح‌آباد سبزوار و در منطقه‌ای که هم‌اکنون ساکن است نیز برای دختران نیازمند جهیزیه جمع‌آوری و آنها را راهی خانه بخت می‌کنند. با تأمین روشنایی این بقعه متبرکه زائران دیگر دغدغه تأمین بنزین برای موتور برق را نخواهند داشت و تمام این فعالیت‌ها را مدیون خیرانی هستند که بی‌نام و نشان کمک کردند.

انتهای پیام
captcha