نقشه مهندسی فرهنگی کشور برش استانی البرز آغاز به کار کرد
کد خبر: 4066833
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۹

نقشه مهندسی فرهنگی کشور برش استانی البرز آغاز به کار کرد

استاندار البرز گفت: نقشه مهندسی فرهنگی کشور برش استانی البرز با پنج مأموریت اصلی فعالیت خود را آغاز کرد.

مجتبی عبداللهی استاندار البرز

به گزارش ایکنا از البرز، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، عصر روز یکشنبه، پنجم تیرماه در جلسه رونمایی از نقشه مهندسی فرهنگی کشور برش البرز و رونمایی از سند راهبردی توسعه قرآنی البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه قرارگاه اجتماعی استان تشکیل شده و اهداف بزرگی را دنبال می‌کند، گفت: تاکنون 11 جلسه با حضور دستگاه‌های استان با محوریت این قرارگاه برگزار شده است.

وی افزود: هفت مأموریت و کارگروه برای این قرارگاه تعریف شده است که موضوعات و آسیب‌های مختلف اجتماعی از قبیل طلاق، تکدی‌گری، اعتیاد و... را دنبال می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: خوشبختانه عملکرد این قرارگاه نسبت به سایر استان‌ها بسیار موفقیت‌آمیز بوده و علی‌رغم همه آسیب‌های اجتماعی استان از قبیل وجود زندان‌ها و مسئله حاشیه‌نشینی توانسته‌ایم تاکنون اهداف کارگروه‌ها را به‌خوبی پیش ببریم.

عبداللهی با اشاره به اینکه جلسات قرارگاه اجتماعی استان هر هفته با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان و گروه‌های جهادی و سمن‌های فعال تشکیل می‌شود، گفت: با همدلی و همکاری مسئولان و اعضای این قرارگاه امیدواریم شاهد تحولات اجتماعی مفیدی در استان باشیم.

استاندار البرز در ادامه با اشاره به برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، بیان کرد: در این نقشه فرهنگی پنج مأموریت اصلی در قالب پنج کمیته با هدف جلوگیری از تضعیف سبک زندگی ایرانی اسلامی، تضعیف بنیاد خانواده و افزایش نرخ طلاق، افزایش حاشیه‌نشینی و ضعف کانون‌های هویتی، ناکارآمدی مدیریتی در جلب اعتماد عمومی و کمبود زیرساخت‌های فرهنگی و گردشگری دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه این نقشه با بهره‌گیری از ظرفیت کارشناسان، مدیران مربوطه و نخبگان این حوزه تدوین شده است، گفت: امیدواریم در سایه همدلی و اتحاد مدیران استانی اتفاقات فرهنگی خوبی در البرز رقم بخورد.

انتهای پیام
captcha