دشمنان فرهنگ جامعه را نشانه گرفته‌اند
کد خبر: 4066835
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۴

دشمنان فرهنگ جامعه را نشانه گرفته‌اند

امام‌جمعه کرج با اشاره به هجمه‌های دشمنان برای تضعیف فرهنگ جامعه، گفت: انقلاب ما انقلابی فرهنگی است و بر همین اساس باید در این بخش اقدامات گسترده‌تری صورت گیرد.

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام‌جمعه کرج، پنجم تیرماه در آیین رونمایی از نقشه مهندسی فرهنگی کشور برش استانی البرز و مراسم رونمایی از سند راهبردی توسعه قرآنی البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: واژه فرهنگ تعابیر متفاوتی دارد و گاهی حتی با تغییر ارزش‌ها و آداب و رسوم فرهنگ نیز تغییر می‌کند. وقتی از سیاستگذاری فرهنگی حرف می‌زنیم موضوعات فرهنگی نیز اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند چون باید تعاریف دقیقی از فرهنگ داشته باشیم.

وی افزود: مسئولان اگر بخواهند در حوزه فرهنگ اقدامات مؤثری انجام دهند باید ابتدا به تعریف دقیقی از فرهنگ برسند و در سیاستگذاری فرهنگی توافق و اتفاق نظر در تشخیص اولویت‌های فرهنگی داشته باشند.

این مسئول با اشاره به هجمه‌های دشمنان برای تضعیف فرهنگ جامعه، گفت: همواره یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و دلسوزان نظام و انقلاب مسائل فرهنگی بوده و هست. انقلاب ما انقلابی فرهنگی است و بر همین اساس باید در این بخش اقدامات گسترده‌تری صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کرد: مقام معظم رهبری از سال ۸۲ در خصوص مهندسی فرهنگی مطالبی را ایراد کردند و امروز پس از سال‌ها به همت دولت مردمی سیزدهم شاهد فعال‌ شدن شورای فرهنگی در راستای پیاده‌ کردن منویات رهبر معظم انقلاب هستیم.

حسینی همدانی در ادامه به تشکیل شورای فرهنگی در البرز اشاره کرد و گفت: با تشکیل این شورا بستری ایجاد شده تا مسائل و مشکلات حوزه فرهنگی و اجتماعی بررسی و با یک انسجام و هماهنگی بین مسئولان و اعضای شورا معضلات برطرف شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی البرز‌ همچنین به راه‌اندازی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در البرز  اشاره کرد و افزود: در این نقشه مهندسی پنج معضل شناسایی شده که بخش عمده آنها به مسائل اجتماعی مربوط می‌شود.

این مسئول در پایان گفت: امیدواریم که با یک عزم جدی و هم‌افزایی بین مسئولان و مدیران دستگاه‌های فرهنگی برای شناسایی و رفع این مشکلات گام برداشته شود تا افق فرهنگی روشنی را برای البرز ایجاد کنیم.

انتهای پیام
captcha