انیمیشن ایران به جهانی شدن نزدیک شده است + تیزر و فیلم
کد خبر: 4061400
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۳
نامزد جشنواره پویانمایی در گفت‌وگو با ایکنا:

انیمیشن ایران به جهانی شدن نزدیک شده است + تیزر و فیلم

تهیه‌کننده سریال انیمیشن سفرهای سعدی گفت: حضور چهره‌های جدید و تنوع آثار در جشنواره پویانمایی امسال نشان می‌دهد چقدر انیمیشن ما به جهانی شدن نزدیک شده است.

انیمیشن ایران به جهانی شدن نزدیک شده است + تیزر و فیلمالهام نادری فرید، تهیه‌کننده مجموعه «سفرهای سعدی» که نامزد بخش مسابقه تولیدات تلویزیونی جشنواره پویانمایی امسال است در گفت‌وگو با ایکنا گفت: این کار اولین مجموعه‌ای است که در آن به سفرهای سعدی توجه می‌شود. در این کار انیمیشن، سعدی خود قهرمان ماجرا است. در تمام قسمت‌های این کار تلاش شده، موضوعات تربیتی محور و اصل باشد. درضمن از بهترین عوامل فنی در این کار بهره برده شود تا کار مربوطه با سلیقه و خواست مخاطب کودک و نوجوان همخوانی خوبی داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که پرداختن به بزرگانی چون؛ سعدی، فردوسی، نظامی و... تا چه اندازه می‌تواند مبلغ توجه نسل امروز به بزرگان دیروز ایران باشد بیان کرد: آثاری با محوریت داستان‌های ادبی می‌تواند به غنای سلیقه و اندیشه مخاطب بینجامد اما درباره سعدی باید این نکته را اضافه کنم که داستان‌‌های وی برای مخاطب امروز بسیار قابل فهم و درک است و تماشاگر به راحتی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. این امتیازی مهم است که معمولاً در بسیاری از کارها کمتر می‌توان آن را مشاهده کرد.

انیمیشن ایران به جهانی شدن نزدیک شده است + تیزر و فیلم

این مترجم ادبی تاکید کرد: وقتی داستان‌های تاریخی موضوعشان با زمان حال همخوانی لازم را داشته باشد تماشاگر با آن ارتباط برقرار می‌کند. بگذارید از سریال «جیران» ساخته حسن فتحی به عنوان نمونه نام ببرم. وی توانست با روایتی امروزی از ناصرالدین شاه مخاطب را با کار همراه کند و حتی باعث شود تماشاگران پیرامون آن مقطع تاریخی مطالعه داشته باشند. این موضوع اتفاق بسیار خوبی است که باید در کارهای مختلف مدنظر قرار گیرد تا بتواند تاثیرگذاری خود را داشته باشد.

نادری فرید با بیان اینکه در کارهایی اینچنینی باید از جذابیت بهره لازم را برده شود، تاکید کرد: مهمترین فاکتور برای موفقیت کارهای اینچنین داشتن فاکتور جذابیت به ویژه در بحث انیمیشن است چون اگر این ویژگی از کار بری باشد مخاطب کودک و نوجوان به راحتی اثر را پس خواهد زد. اتفاق بسیار مهم و تاثیرگذاری که درمورد جشنواره پویانمایی امسال وجود دارد، حضور چهره‌های جدید و کارگردانان کار اولی زیادی است که آثاری را به جشنواره آورده و هر یک در بخش‌های مختلف و تکنیک‌های متفاوتی است و این نشان می‌دهد چقدر انیمیشن ما به جهانی شدن نزدیک شده است.

تهیه‌کننده انیمیشن سفرهای سعدی در مورد حضور این اثر در بخش مسابقه افزود: سعدی کاری است که می‌توانیم به آن افتخار کنیم زیرا در مورد قله ادب ایران اثری خلق شد که با نسل جدید ارتباط برقرار می کند و خوشبختانه نیز در جشنواره با اقبال خوبی روبرو بود. فیلمنامه‌های سفرهای سعدی اقتباسی آزاد از آثار حکیمانه، آموزنده، دینی و اخلاقی است که سعدی در کتاب‌های مختلف خود به ویژه بوستان و گلستان به آن پرداخته است. این اولین سریال انیمیشنی است که در قالب کاملا سه‌بعدی به سفرهای سعدی پرداخته و از قالب روایتگونه خارج شده و ماجرا دارد و سعدی؛ خود قهرمان داستان‌هایش است.

وی در پایان گفت: بر این هدف بودیم که مخاطب کودک و نوجوان ما سعدی را از دریچه داستان به صورت غیرمستقیم بشناسد و به صورت کاملا غیرمستقیم پندها و اندرزها و آموزه‌های اخلاقی سعدی را به او منتقل کنیم. مخاطب ما در داستان، دروسی را که سعدی در اشعارش آموزش می‌دهد می‌بیند. موفقیت این سریال جدای از وجوه انیمیشن داستان‌هایی است که مخاطب را درگیر می‌کند و هیجانی که یک نوجوان نیاز دارد را برای او ایجاد می‌کند در حالیکه به صورت غیرمستقیم کودک با مفاهیم زندگی ایرانی آشنا می‌شود.

انتهای پیام
captcha