برگزاری 150 دوره تخصصی مهارت‌های «بیان تفسیر قرآن» در کشور
کد خبر: 4060945
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰

برگزاری 150 دوره تخصصی مهارت‌های «بیان تفسیر قرآن» در کشور

معاون آموزش ستاد تفسیر قرآن کریم با اشاره به اینکه جالی خالی مهارت‌های تفسیر قرآن به شکل اصولی، تخصصی و گاهاً فوق تخصصی در جامعه احساس می‌شود، از برنامه‌ریزی برای برگزاری 150 دوره در سطح کشور خبر داد.

علی زارعی، معاون آموزش ستاد تفسیر قرآن کریم حجت‌الاسلام علی زارعی، معاون آموزش ستاد تفسیر قرآن کریم در حاشیه برگزاری دوره شیوه‌های بیان تفسیر قرآن کریم در محل مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد، در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به لزوم برگزاری دوره‌های مهارت‌های بیان تفسیر قرآن کریم در جامعه اظهار کرد: خوشبختانه این دوره با حضور طلاب خواهر در سطحی عالی برگزار شد و شور و اشتیاق طلاب و فعالان این حوزه ارادت این قشر را به قرآن کریم نشان می‌دهد که مسئولیت‌های ما را در قبال آنان سنگین می‌کند.

وی ادامه داد: تاکنون دوره‌های خوبی در زمینه مهارت‌های بیان تفسیر قرآن کریم در سطح کشور برگزار شده که با بازخوردها و ارزیابی‌های انجام شده از دوره‌های گذشته، بیش از 95 درصد از شرکت‌کنندگان احساس رضایت داشتند.

زارعی افزود: جالی خالی مهارت‌های تفسیر قرآن کریم ویژه طلاب و افرادی که به نوعی با مسائل قرآنی و تربیتی سر و کار دارند، به شکل اصولی، تخصصی و گاهاً فوق تخصصی احساس می‌شود و برگزاری چنین دوره‌هایی ضرورت دارد.

معاون آموزش ستاد تفسیر قرآن کریم با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی به همت این ستاد در سطح کشور گفت: در سال گذشته و در ایام کرونا بیش از 100 دوره در سطح کشور برگزار شد که قبل از کرونا، این دوره‌ها به 200 مورد و بیشتر می‌رسید.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری 150 دوره در سال جاری گفت: این دوره‌های برای آقایان و بانوان که به نوعی با قرآن کریم و مسائل تربیتی سر و کار دارند، برنامه‌ریزی و در سطح کشور برگزار خواهد شد.

زارعی با اشاره به راه‌اندازی شعب ستاد تفسیر قرآن کریم در 14 استان‌ بیان کرد: در برخی از استان‌ها شعب ویژه برادران و یا خواهران راه‌اندازی شده و در استان یزد نیز این شعبه ویژه برادران در شهر یزد ایجاد شده است که دوره‌های مهارتی بیان تفسیر قرآن کریم را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل شعبه ویژه خواهران در این استان گفت: با توجه به فعالیت‌هایی که در استان یزد توسط بانوان صورت می‌گیرد، راه‌اندازی شعبه ویژه این قشر می‌تواند آثار و برکات خوبی را برای اقشار مختلف به همراه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha