اتحادیه علمای مسلمان خواستار دفاع از مسجدالاقصی شد
کد خبر: 4060889
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴

اتحادیه علمای مسلمان خواستار دفاع از مسجدالاقصی شد

اتحادیه جهانی علمای مسلمان از ملت اسلامی و رهبران آن خواست تا در واکنش به یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی و اقدامات تحریک‌آمیز آن‌ها، از این مسجد دفاع کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی،  علی قره داغی، دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمان در سخنانی پیرامون اهمیت مسجدالاقصی و ضرورت دفاع از آن، گفت: اتحادیه علمای مسلمان تلاش‌های تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان نسبت به مسجدالاقصی را به شدت محکوم می‌کند و از ملت‌های مسلمان و رهبران آن‌ها می‌خواهد که از اولین قبله خود در مقابل یورش اشغالگران دفاع کنند.

دبیر کل اتحادیه علمای مسلمان از آزادگان جهان و سازمان‌های بین‌المللی و بشردوستانه خواست تا از حق فلسطینیان، عرب‌ها و جهان اسلام در مسجدالاقصی، قدس و تمام اراضی اشغالی فلسطین دفاع کنند.

وی تصریح کرد: با نگرانی و اندوه فراوان تلاش‌های اشغالگران صهیونیست و حملات مکرر و تلاش‌های مذبوحانه آن‌ها برای تسلط کامل بر قدس و مسجدالاقصی را دنبال می‌کنم.

یادآور می‌شود، روز یکشنبه، ده‌ها هزار شهرک‌نشین، راهپیمایی موسوم به راهپیمایی پرچم را در قدس سازمان‌دهی کردند تا سالگرد اشغال بخش شرقی این شهر را بر اساس تقویم عبری جشن بگیرند، امری که باعث به وجود آمدن درگیری‌هایی منجر شد و نتیجه آن زخمی شدن ده‌ها فلسطینی و بازداشت عده‌ای دیگر بود.

انتهای پیام
captcha