اعتکاف طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) در مسجد جامع بازار تهران
کد خبر: 4052959
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

اعتکاف طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) در مسجد جامع بازار تهران

همزمان با ایام پرفیض ماه مبارک رمضان و لیالی پرفیض قدر طلاب، اساتید و کارکنان حوزه علمیه امام رضا(ع) در مسجد جامع بازار تهران معتکف شدند.

 اعتکاف طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) در مسجد جامع بازار تهرانبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین شامی، مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران با اعلام این خبر گفت: اعتکاف، فصلی برای گریستن و موسمی برای بارش رحمت و زدودن آلودگی‌های گناه و غفلت است. به پیروی از رسول رحمت و مهربانی حوزه علمیه امام رضا(ع) اقدام به برگزاری مراسم اعتکاف در مسجد جامع بازار تهران کرده است که با استقبال پرشور بیش از 60 نفر از اساتید، کارکنان و طلاب روبرو شده است.

وی افزود: برای نخستین بار است که در ماه مبارک رمضان سنت حسنه اعتکاف از سوی حوزه علمیه امام رضا(ع) مصادف با شب‌های پرخیر و برکت و پرفیض قدر برگزار می‌‍شود. عمده برنامه‌های برگزار شده در این مراسم شامل؛ جزء خوانی کلام الله مجید توسط طلاب، برگزاری جلسات تفسیر سور مبارکه ضحی، انشراح و همزه، مناجات خوانی، برگزاری دروس و مباحثات علمی، برپایی نماز جماعت، برگزاری حلقات معرفتی و جلسات مشاوره علمی، اخلاقی است. 

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران همچنین گفت: شب گذشته نیز آیت‌الله علی اکبر رشاد رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران و تولیت محترم حوزه امام رضا(ع) نیز با حضور در بین معتکفین مسجد جامع بازار در نشستی صمیمی به بیان مواعظ علمی و اخلاقی پرداخت.

وی ادامه داد: ایشان افتخار خود را 40 سال خدمت به طلاب دانست و تاکید کرد یکی از اموری که طلاب باید به آن اهتمام داشته باشند مداومت بر عبادات است خاصیت عبادت به مداومت آن است اگر یه عبادت مثل نماز شب را مداومت داشته باشیم تاثیر آن را خواهیم دید.

به گفته وی آیت‌الله رشاد تصریح کرد: یکی از خسارت‌هایی که ما در طول تاریخ تحمل کردیم بی توجهی به جایگاه دعا و مناجات است. نمی‌دانم سر آن چیست عامل آن چیست که شیعه باید آن را تحمل کند. یکی از آسیب‌ها این است که اسناد ادعیه را حفظ نکردیم در فقه حفظ شد ولی در ادعیه این اتفاق نیفتاد حتی در فروع فقهیه و موضوعات جزئی اسناد را حفظ کردیم ولی در ادعیه خیر.

هم اکنون مراسم اعتکاف طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) در مسجد جامع بازار تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha