برگزاری برنامه‌های متنوع در غرفه کودک و نوجوان نمایشگاه قرآنی « بر آستان بهشت»
کد خبر: 4052430
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰

برگزاری برنامه‌های متنوع در غرفه کودک و نوجوان نمایشگاه قرآنی « بر آستان بهشت»

مسئول غرفه کودک و نوجوان در نمایشگاه قرآن استان قم با بیان اینکه غرفه کودک و نوجوان نمایشگاه قرآنی استان در سه بخش آماده خدمت‌رسانی به مخاطبان است، افزود: بخش اول اجرای برنامه ویژه کودکان با حضور « عمو روحانی» در غرفه، بخش دوم معرفی و ارائه محصولات غرفه و بخش سوم کارشناسی حفظ قرآن کریم ویژه کودکان بالای 7 سال و نوجوانان است.

برگزاری برنامه‌های جذاب و متنوع غرفه کودک و نوجوان نمایشگاه قرآنی « بر آستان بهشت»به گزارش ایکنا از قم، به نقل از ستاد خبری نمایشگاه قرآنی « بر آستان بهشت» امینی مسئول غرفه کودک و نوجوان این نمایشگاه و موسس دبستان دخترانه اباصالح(عج) بیان کرد: موسسه قرآنی و آموزشی اباصالح‌المهدی(عج) از سال 92 به همت حاج احمد امینی آغاز به کار کرد و در عرصه آموزش مفاهیم قرآن به کودکان نوجوانان فعالیت گسترده‌ای را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه آموزش کاربردی قرآن کریم به کودکان و نوجوانان مبنای اصلی فعالیت ما در مجموعه اباصالح(عج) است، افزود: جذب کودکان به سمت یادگیری حفظ و قرائت قرآن کریم با شیوه‌های نوین و جذاب و همراه با بازی و سرگرمی در دستور کار ما قرار دارد تا از این طریق کودکان و نوجوانان بتوانند به درک درستی از مفاهیم قرآنی دست پیدا کنند.

امینی با اشاره به تربیت و آمورش بیش از 50 حفاظ قرآنی توسط این موسسه قرآنی اظهار کرد:در رشته‌های حفظ 5، 10 و 20 جزء تعداد حفاظ قرآنی آموزش دیده شده در این موسسه افزون بر تعداد حافظان کل قرآن کریم است.

وی با اشاره به دلایل تاسیس دبستان‌، راهنمایی و دبیرستان‌های قرآنی در استان قم، بیان کرد: از آن‌جایی که آموزش قرآن کریم به کودکان در سنین پایین بستری لازم برای درک و پذیرش آموزه‌های قرآنی در وجود او فراهم می‌آورد و از طرفی ورود او به مدارس دیگر می‌تواند به روند آموزش قرآنی او لطمه وارد کندو یا او را دچار دوگانگی تربیت و آموزش کند لذا بر آن شدیم تا در مقاطع دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم اقدام به تاسیس مدارس قرآنی دخترانه و پسرانه کنیم.

امینی اظهار کرد: در این مدارس ساعت اول همواره آموزش و فعالیت‌های قرآنی است که شامل رشته‌های حفظ قرآن کریم، حفظ جزء30، حفط 5 جزء، حفظ 20 جزء، روخوانی، فصیح‌خوانی و روخوانی تکمیلی می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این مدارس قرآنی به صورت تخصصی پیگیری می‌شود، تصریح کرد: منظور از تخصصی بودن رعایت نکات و الزامات شیوه‌های آموزش، نکات تجویدی، روانشناسی و تربیت کودک است لذا مدارس قرآنی اباصالح‌ با استقبال عمومی مواجه شد.

امینی با بیان اینکه غرفه کودک و نوجوان نمایشگاه قرآنی استان در سه بخش آماده خدمت‌رسانی به مخاطبان است، افزود: بخش اول اجرای برنامه ویژه کودکان با حضور « عمو روحانی» در غرفه، بخش دوم معرفی و ارائه محصولات غرفه و بخش سوم کارشناسی حفظ قرآن کریم ویژه کودکان بالای 7 سال و نوجوانان است.

موسس دبیرستان دخترانه قرآنی اباصالح‌المهدی(عج) در قم اظهار کرد: منابع آموزشی تدریس شده در این مدارس ویژه آموزش حروف و نشانه‌‌های قرآنی جهت تشویق و ترغیب کودکان به حفظ قرآن کریم، ضمن تایید وزارت آموزش و پرورش کشور، تهیه و تدوین و در سراسر ایران توزیع شد.

وی با اشاره به معرفی کتاب « می‌خواهم قرآن بخوانم» در نمایشگاه قرآن امسال، بیان کرد: این کتاب ویژه دانش‌آموزان مقاطع دوم تا چهارم ابتدایی تهیه و تدوین شده است که دانش‌آموزان به کمک آن می‌توانند مهارت روخوانی و حفظ قرآن کریم را کسب کنند.

یادآور می‌شود، نمایشگاه قرآن کریم « بر آستان بهشت» با هدف ترویج آموزه‌های قرآنی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از چهارم اردیبهشت‌ماه کار خود را آغاز کرد و تا روز پنج‌شنبه 8اردیبهشت‌ماه در پل حجتیه واقع در ابتدای بلوار بهار هر روز از ساعت 19 الی 24 دایر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha