لزوم برپایی نمایشگاه‌های قرآنی در معابر شهری
کد خبر: 4052572
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹

لزوم برپایی نمایشگاه‌های قرآنی در معابر شهری

معاون فرهنگی و تبلیغی آستان مقدس حرم مطهر بانوی کرامت بیان کرد: برپایی نمایشگاه‌های قرآنی در اقصی نقاط شهر و ارائه محتوای جذاب قرآنی از سوی متولیان امر مانند آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه به تربیت نسل جدید کمک ویژه‌ای می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی احمدی، معاون فرهنگی و تبلیغی آستان مقدس حرم مطهر بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از ستاد خبری نمایشگاه قرآنی «بر آستان بهشت»، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی، معاون فرهنگی و تبلیغی آستان مقدس حرم مطهر بانوی کرامت در حاشیه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه قرآنی که شامگاه پنجم اردیبهشت‌ماه در محل برپایی نمایشگاه برگزار شد، بیان کرد: ترویج فرهنگ قرآنی نیاز ضروری جامعه به‌ویژه نسل جدید که در مواجهه با انواع و اقسام محتواهای فضای مجازی قرار می‌گیرند، است.

وی با اشاره به ضرورت برپایی نمایشگاه‎‌های قرآنی برای ترویج مفاهیم و آموزه‌های قرآنی ویژه جوانان، افزود: تکثر و تعدد برنامه‌های قرآنی نه تنها عیب و نقص به‌شمار نمی‌رود بلکه حسن تام است.
 
احمدی با اشاره به اهمیت برپا کردن نمایشگاه‌های قرآنی در معابر مختلف شهری، تصریح کرد: افزایش تعدد جلسات خانگی قرآن کریم، برپایی نمایشگاه‌های قرآنی در اقصی نقاط شهر و ارائه محتوای جذاب قرآنی از سوی متولیان امر مانند آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه به تربیت نسل جدید کمک ویژه‌ای می‌کند.
 
معاون فرهنگی و تبلیغی آستان مقدس حرم مطهر بانوی کرامت ضمن قدردانی از رویکرد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر برپایی نمایشگاه قرآنی امسال در معابر و مبلمان شهری، بیان کرد: برپایی نمایشگاه‌ها در مکان‌های عمومی که امکان تردد و توقف برای شهروندان سهل‌تر است، سیاست و رویکرد خوب امسال اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان برای برپایی این نمایشگاه بوده است.
 
احمدی با اشاره به افزایش برنامه‌های حرم مطهر بانوی کرامت در ایام ماه رمضان امسال نسبت به سال‌های گذشته، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های گسترده حرم مطهر برای حضور زائران کریمه اهل بیت(ع) برنامه‌های متنوع فرهنگی و قرآنی همواره در دستور کار معاونت فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) قرار دارد.
 
وی با بیان اینکه برنامه‌های متنوع قرآنی و فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان در صحن‌های امام رضا(ع) و امام هادی(ع) ویژه سنین کودک، نوجوان و جوانان و در سطوح فردی و خانوادگی در حال برگزاری است، افزود: نمایشگاه قرآنی «ضیافت الهی» در بخش‌های متنوع با عناوینی همچون «رنگین‌کمان آیه‌ها»، «بچه‌های بهشت»، «وقف قرآنی» و «من قرآن را دوست دارم»، از ساعت 22 تا یک بامداد در صحن امام رضا(ع) و صحن صاحب‌الزمان(عج) با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برپاست.
 
یادآور می‌شود، نمایشگاه قرآن کریم «بر آستان بهشت» با هدف ترویج آموزه‌های قرآنی به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از چهارم تا هشتم اردیبهشت‌ماه در پل حجتیه واقع در ابتدای بلوار بهار هر روز از ساعت ۱۹ تا ۲۴ میزبان بازدیدکنندگان است.
انتهای پیام
captcha