مدرسه «مکتب‌الرضا(ع)» در کرمان افتتاح شد
کد خبر: 4044323
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

مدرسه «مکتب‌الرضا(ع)» در کرمان افتتاح شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش مدرسه ۱۲ کلاسه «مکتب‌الرضا(ع)» سایت مسکن مهر محمدآباد شهر کرمان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، مدرسه ۱۲ کلاسه سایت مسکن مهر محمدآباد با زیربنای یک هزار و ۳۲۵ متر مربع در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با حضور وزیر آموزش و پرورش به بهره برداری رسید.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در این مراسم امور خیر را زیربنای پیشرفت کشور عنوان کرد و با ابراز امیدواری برای افزایش امور خیر، گفت: تا زمانی که به موضوع آموزش و پرورش به صورت عمومی پرداخته نشود نمی‌توانیم به پیشرفت‌های پیش‌بینی شده برسیم.

وی با تاکید بر اینکه همه دانش‌آموزان باید به برابری آموزشی برسند، افزود: این مدرسه ۷۰۰ دانش‌آموز ابتدایی را تحت پوشش می‌دهد، زیر ساخت بسیار خوبی دارد و ‌صددرصد مصالح و موارد استفاده شده حاصل تولید فرزندان همین سرزمین است.

رضا هدایتی، مدیرکل نوسازی مدارس استان نیز در این مراسم با بیان اینکه به دلیل تراکم ‌بالای ساختمان‌های مسکن مهر نیاز مبرم به فضای آموزشی جدید در این منطقه از کرمان وجود داشت، گفت: ساخت این مدرسه از سال ۹۰ با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی آغاز شد و تیپ سازی این مدارس بر اساس سیاست‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ادامه داد: سعی شده بهترین طراحی و معماری برای مدارس تازه احداث در نظر گرفته شود، فضاهای جذابی تهیه شود تا به بهترین شکل دانش‌آموزان بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: رویکرد ما مدیریت سبز در مدارس با استفاده از انرژی خدادادی و آفتاب در زمینه تولید برق و ایجاد سرمایش و گرمایش است.

انتهای پیام
captcha