گروهک منافقین و اسلام الحادی با رنگ سوسیالیستی
کد خبر: 4042497
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
حجت‌الاسلام محمدمهدی تسخیری تشریح کرد:

گروهک منافقین و اسلام الحادی با رنگ سوسیالیستی

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار کرد: منافقین از روز تأسیس گرچه با شعارهای اسلامی وارد شدند اما وقتی به تاریخ مراجعه می‌کنیم به این نتیجه می‌‌رسیم اسلامی که اینها اتخاذ کرده بودند یک اسلام الحادی است چون هرگز ایمان با الحاد جمع نمی‌شود.

 محمدمهدی تسخیری

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست «نقد و بررسی کتاب فرقه‌ای در قلب جمهوری» امروز یکشنبه 22 اسفندماه از سوی دانشگاه ادیان و مذاهب و با همکاری انجمن دفاع از قربانیان تروریسم برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی تسخیری، معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب در این نشست به سخنرانی پرداخت که متن سخنان وی در ادامه می‌آید:
 
منافقان همیشه در حال فریب جهان بشریت هستند. آنها فکر می‌کنند که خداوند متعال را فریب می‌دهند حال آنکه واقعیت این است که خود را فریب می‌دهند چون هرگز نمی‌توانند کسی که بر حقایق امور آگاه است را فریب دهند. خدای متعال اینها را انسان‌هایی معرفی کرده که هرگز با خودشان هم روراست نیستند و هرکاری که می‌کنند ریاکارانه است و هرگز خدا را در زندگی خود در نظر نگرفته‌اند چون انسانی که ادعای ایمان دارد در حال پرستش الهی است و قدم به قدم زندگی او چه در جهاد، عبادت و کارهای روزمره برای خداوند است.

ارتباط منافقین با حزب بعث قبل از انقلاب

طبق آیات قرآن کریم اینها عین کفار هستند اما خصوصیتی که دارند این است که دائما مردد هستند و در حقیقت به کسی خدمت نمی‌کنند و خودمحور هستند. منافقین از روز تأسیس گرچه با شعارهای اسلامی وارد شدند اما وقتی به تاریخ مراجعه می‌کنیم به این نتیجه می‌‌رسیم اسلامی که اینها اتخاذ کرده بودند یک اسلام الحادی است چون هرگز ایمان با الحاد جمع نمی‌شود اما اینها تصور می‌کردند اگر رنگ سوسیالیستی به اسلام بدهند اسلام چهره زیبایی پیدا می‌کند حال اینکه خودشان را در منجلاب قرار داده بودند.
 
در اینجا بنا ندارم چگونگی تأسیس گروهک تروریستی منافقین را بیان کنم بلکه هدف اصلی بنده بیان ظلم و خیانت این گروهک در حق مردم ایران و جنایت‌های وحشیانه آنها در حق ملت عراق است. اسناد تاریخی به ما نشان می‌دهد برخلاف تصور برخی که معتقدند این گروه زمانی با حزب بعث مرتبط شد که طارق عزیز با سرکرده آنها در پاریس دیدار کرد، واقعیت این است که این گروهک از سال 1350 و قبل از دوران انقلاب اسلامی با حزب بعث در ارتباط بود و بعد از انقلاب اسلامی تبدیل به تکیه‌گاهی برای استکبار جهانی شد اما تظاهر آنها به همراهی با انقلاب اسلامی باعث شد آن پیشینه به فراموشی سپرده شود.

جاسوسی در دوران جنگ تحمیلی

اینها می‌گفتند ما برای نجات خلق آمده‌ایم و کارهای خود را به نام خدا و خلق پیش می‌بردند اما به شکل وحشیانه‌ای به مردم ایران حمله کردند و صغیر و کبیر و سرباز و بسیجی و عالم و دانشمند را قتل عام کردند و دستِ جنایتکار آنها هفده هزار شهید بر جای گذاشت اما سؤال این است که آیا این به معنای حمایت از خلق است؟ البته جنایات آنها به این کارها منتهی نشد بلکه در جنگ تحمیلی که استکبار جهانی بر علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخت در کنار دشمنان مردم ایران قرار گرفتند.
 
آنها در این جنگ تحمیلی نه تنها برای دفاع از مرز و بوم خود کاری نکردند بلکه در خدمت دژخیمان قرار گرفتند. سرقت اطلاعات از موقعیت‌های نظامی و نیز باز کردن راه برای حمله بعثی‌ها از دیگر اقدامات منافقان در طول دوران جنگ تحمیلی بود. حتی برخی از عملیات‌های نظامی با جاسوسی آنها لو می‌رفت. آنها به این هم اکتفا نمی‌کردند بلکه در بسیاری از موارد به شکل علنی وارد جنگ بر علیه ملت ایران شدند که از جمله آنها عملیات‌های آفتاب، چلچراغ و فروغ جاویدان بود. عملیات‌های آنها به حدی وحشیانه بود که گروه‌هایی همانند داعش و القاعده به آنها تأسی می‌کردند.
 
نکته دیگر درباره جنایات این گروهک این است که در صحنه عراق نیز مورد نفرت بودند چراکه رژیم بعث از آنها به عنوان شکنجه‌گر استفاده می‌کرد و کار به جایی رسیده بود که هرگاه می‌‌خواستند مجاهدان عراقی را بترسانند آنها را تهدید می‌کردند که شما را به زندان‌های منافقین می‌فرستیم. سرکوب مردم در انتفاضه شعبانیه و همچنین جنگ با کردهای عراق از دیگر اقدامات این گروهک تروریستی بود لذا بعد از سقوط صدام هرگز این گروه مورد حمایت مردم عراق قرار نداشت و توسط مردم عراق تهدید و چند بار پایگاه اشرف مورد هجمه موشک‌های مبارزان عراقی قرار گرفت.
 
سؤال این است که آیا در گزارشات سازمان ملل به جنایات این گروه اشاره نشده است؟ آیا آنها در لیست تروریستی آمریکا و اروپا قرار نگرفتند؟ واقعیت این است که آنها وارد لیست تروریستی شدند اما متأسفانه کینه و دشمنی دیرینه استکبار با محور مقاومت باعث می‌شود از تمام جنایات این گروهک چشم پوشی شود. ما بر این باوریم اگر بشریت به دنبال صلح و آرامش و عدالت است باید این پس مانده‌های تروریستی را کنار بگذارد تا عالم بشریت صلح را به چشم خود ببیند.

جنایات گروه منافقین علیه کارگران

محمد حمزه‌ای، معاون امور بین‌الملل خانه کارگر نیز در این نشست سخنرانی کرد و گفت: اقدام نویسنده این کتاب به خاطر گزارشی که از واقعیات تلخ این گروهک تهیه کرده است جای تشکر دارد. جنایات گروه مجاهدین خلق بر هیچ کس پوشیده نیست. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اولین گروهی که منافقین مورد هجوم خود قرار دادند قشر ضعیف کارگری بود. بسیاری از کارگران در ابتدای انقلاب توسط این گروه ترور شدند. حتی در حمله به یکی از کارگاه‌های بافندگی با خمپاره چند نفر از کارگران بی‌گناه مجروح می‌شوند که هنوز می‌توان با آنها در این زمینه مصاحبه کرد.
 
وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه آنها با عنوان کاریابی وارد کشورهای دیگر می‌شوند. این گروه بر ضد کرامت انسانی اقدام می‌کنند و از جمله کارگران را در کشورهای گوناگون با عنوان پیدا کردن شغل بهتر در کشورهای اروپایی به پایگاه اشرف می‌کشاندند و برخی از آنها از پایگاه فرار و در حین فرار کشته می‌شوند و برخی دیگر زیر شکنجه‌های این گروه کشته می‌شوند. لذا جهان باید بداند این گروهک چه حرکات جنایتکارانه و ناشایستی مخصوصا در جامعه کارگری ما انجام داده است.
 
حمزه‌ای یادآور شد: ما همانگونه که در داخل کشور مدافع حقوق کارگران هستیم در خارج نیز چنین کاری را انجام می‌دهیم. خانه کارگر بعد از حمله به کارگاه بافندگی، به دولت فرانسه شکایت کرد و آنها را به عنوان تروریستی معرفی کرد. با تلاش دبیر کل خانه کارگر، توانستیم منبع اینها را در کشور مالزی پیدا کنیم لذا با دولت مالزی وارد مذاکره شدیم و با مدارک و اسناد ثابت کردیم اینها گروه تروریستی هستند و دیگر حق ورود به سازمان بین‌المللی کار را ندارند.

 

انتهای پیام
captcha