تدوین سومین نقشه راه پیشگیری اولیه از اعتیاد در اردبیل
کد خبر: 4041851
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱

تدوین سومین نقشه راه پیشگیری اولیه از اعتیاد در اردبیل

مدیرکل سازمان بهزیستی استان اردبیل گفت: برنامه عملیاتی پیشگیری از اعتیاد برای مدت پنج سال تهیه و اجرای آن از سال ۱۴۰۱ شروع و تا سال ۱۴۰۵ ادامه خواهد داشت.

بهزاد ستاری مدیرکل بهزیستی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیرکل سازمان بهزیستی استان اردبیل، ۱۸ اسفندماه اظهار کرد: سومین نقشه راه پیشگیری اولیه از اعتیاد استان اردبیل با مشارکت و کار فشرده دستگاههای عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر استان در مدت سه ماه تهیه و بعد از بررسی نهایی در کمیته مذکور تصویب و از ابتدایی سال ۱۴۰۱ با ابلاغ استاندار اردبیل به دستگاه‌های ذی‌ربط و فرمانداران استان عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان و رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری، در رابطه با تدوین نقشه راه سوم پیشگیری اولیه از اعتیاد گفت: برنامه عملیاتی پیشگیری از اعتیاد برای مدت پنج سال تهیه و اجرای آن از سال ۱۴۰۱ شروع و تا سال ۱۴۰۵ ادامه خواهد داشت.

وی افزود با توجه به اهمیت و اولویت پیشگیری در کنترل و کاهش میزان بروز و شیوع اعتیاد در استان افزود این برنامه با مشارکت ۲۳ دستگاه اجرایی، دانشگاهی و فرهنگی استان با الگوی «طرح یاریگران زندگی» تهیه شده است.

این مسئول، اظهار کرد: جامعه هدف این برنامه شامل محیط‌های آموزشی، خانواده، محیط‌های کاری و محیط‌های عمومی از جمله محلات پرآسیب و روستاها بوده و جمعیت هدف این برنامه شامل سالانه ۴۰ درصد کل جمعیت استان به تعداد ۵۲۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است.

ستاری یادآور شد: استفاده از گفتمان‌سازی و ظرفیت‌های اجتماعی و مردم، فضای مجازی و شیوه‌های نوین، مشاوره و آموزش از مهم‌ترین راهبردهای این برنامه به شمار می‌رود.

ستاری، ضمن تشکر از مشارکت فعال دستگاه‌های عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری افزود: این برنامه به تفکیک شهرستان‌های استان، دستگاه اجرایی و سال اجرا با هدف کاهش سالانه پنج درصد از میزان موارد جدید ابتلا به اعتیاد در استان تهیه شده و توسط دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، بهزیستی به عنوان رئیس کمیته و فرمانداران شهرستان‌ها تحت پایش و نظارت مستمر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha