درخواست اتحادیه جهانی علمای مسلمان برای وساطت بین‌المللی در جنگ اوکراین
کد خبر: 4039354
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

درخواست اتحادیه جهانی علمای مسلمان برای وساطت بین‌المللی در جنگ اوکراین

اتحادیه جهانی علمای مسلمان توقف درگیری میان روسیه و اوکراین و وساطت بین‌المللی برای تحقق این امر را خواستار شد.

درخواست اتحادیه جهانی علمای مسلمان به وساطت بین المللی برای توقف درگیری روسیه و اوکراینبه گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، اتحادیه جهانی علمای مسلمان در دوحه با صدور بیانیه‌ای در خصوص حوادث جاری بین روسیه و اوکراین تأکید کرد که صلح جهانی و امنیت، مسئولیت همگان است.

در این بیانیه آمده است: جنگ برای به ذلت‌کشاندن دیگری در دین اسلام و همه ادیان آسمانی و قوانین بین‌المللی محکوم و مردود است و عواقب آن نابودی همگان است؛ زیرا امروز ما گویی در یک دهکده کوچک زندگی می‌کنیم که همه طرف‌های آن از هر آنچه برای آن اتفاق می‌افتد متأثر می‌شوند.

اتحادیه علمای مسلمان در ادامه گرایش به گسترش نظامی و تلاش مستمر برای توسعه طلبی و هژمونی نظامی در سراسر جهان را محکوم کرد؛ اما در عین حال مشخص نکرد که صاحب این گرایش چه طرفی است.

در این بیانیه که به امضای علی قره داغی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمانان و احمد الریسونی، رئیس این اتحادیه رسیده، آمده است: اتحادیه جهانی علمای مسلمان ضمن اعلام همبستگی با آوارگان به ویژه زنان، کودکان و سالمندان که با ترس خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و بیشترین رنج را در مرزها متحمل می‌شوند، برایشان دعا می‌کند و نسبت به وضعیت آنها نگران است.

این اتحادیه از همه انجمن‌ها و مؤسسات خیریه، بشردوستانه و بین‌المللی در جهان اسلام و جاهای دیگر خواست تا برای ارسال کمک‌های بشردوستانه، غذایی و بهداشتی به این برادران آواره آسیب‌دیده شتاب کنند.

علمای مسلمان همچنین تأکید کردند که کشورهایی نظیر ترکیه و پاکستان که با دو طرف متخاصم روابط خوبی دارند، تلاش‌های جدی میانجی‌گرانه‌ای برای توقف فوری این جنگ مخرب را به کار گیرند؛ چرا که این ملت‌ها و البته همه دنیا هستند که در همه سطوح از این جنگ‌ها آسیب می‌بینند.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان ضمن درخواست برای توقف درگیری بین روسیه و اوکراین گفت: این اتحادیه بر ضرورت حرکت به سمت گفت‌وگوی جدی مبتنی بر روابط همسایگی و منافع دو طرف تأکید می‌کند.

انتهای پیام
captcha