کرسی تلاوت و تفسیر قرآن در علی‌آباد کتول برگزار شد
کد خبر: 4036878
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹

کرسی تلاوت و تفسیر قرآن در علی‌آباد کتول برگزار شد

سیصد و پنجاه‌و‌سومین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن، با عنوان «توحید، کعبه و امام علی (ع)» شامگاه ۲۶ بهمن‌ماه در مصلای امام رضا (ع) علی‌آباد کتول برگزار شد.

کرسی تلاوت و تفسیر قرآنبه گزارش ایکنا از گلستان، مراسم سیصد و پنجاه‌و‌سومین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن، با عنوان «‌توحید، کعبه و امام علی(ع)» شامگاه 26 بهمن‌ماه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای امام رضا(ع) علی‌آبادکتول برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دعای توسل با نغمه مداح اهل بیت(ع) عبدالله کرامتی انجام شد و در ادامه شرح حکمت ۱۸۲ نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین امام علی(ع) توسط محمد باقر زنگانه صورت گرفت که در آن آفت‌های سخن گفتن که شامل دروغ، تهمت، افترا، سخن چینی، فحاشی و غیره است و آفت‌های سکوت که شامل عدم امر به معروف و نهی از منکر، عدم شهادت به صدق، عدم قضاوت عادلانه و غیره بررسی شد.

همخوانی سرود(ماه من علی) توسط گروه سرود نسیم غدیر شهرستان علی‌آباد کتول و اجرای دکلمه توسط نونهال قرآنی امیرمهدی وثوقی و اجرای دو برنامه همخوانی و سرود توسط گروه تواشیح و مدیحه‌سرایی مکتب المهدی شهر گنبد کاووس بخش بعدی برنامه‌ها بود.

همچنین در این جلسه آیات ۹ تا ۱۵ سوره مبارکه اسراء و آیات ۱ تا۷ سوره مبارکه اعلی توسط جواد مظفری، از قاریان برجسته استانی قرائت شد و مباحث تفسیری توسط‌ سید محمد حسینی واعظ مفسر قرآن ارائه شد.

حسینی واعظ گفت: باید با دیدن همه نعمت‌های خداوند در اولین مرتبه شکرگزاری کرد چرا که در صورت غفلت از آن نعمت‌ها که ایام اللَّه است، نه تنها سلب نعمت می‌شود بلکه مورد تنبیه و عذاب خدای متعال هم قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با یادآوری اینکه در صدر اسلام پیروزی در جنگ بدر، اُحد، خیبر، فتح مکه و... ایام الله بود، افزود: برای ما نیز سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ ایام الله بود؛ البته وقایع دیگری هم طی این ۴۳ سال حکم ایام الله داشت چرا که دست خدا در آنها هویدا بود.

بیان مطالبی پیرامون جلسات قرآن توسط علی اصغر زنگانه، مدیر کرسی تلاوت و قرائت دعای ختم جلسه توسط مجری پایان بخش جلسه ضیافت نور بود.

این جلسه قرآنی هر هفته سه‌شنبه به‌صورت پخش زنده از طریق تلویزیون اینترنتی خادمین در صفحه http://tv.khademeen.ir/khademeen و پیام رسان گپ به آدرس کانال https://gap.im/khademeen‌، شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس کانال http://rubika.ir/khademeen و پیام‌رسانه سروش https://splus.ir/sapp_events/khademeen_tv پخش می‌شود.

 

 

انتهای پیام
captcha