شناخت اهداف انقلاب؛ لازمه جهاد تبیین/ تاریخ انقلاب را بشناسیم
کد خبر: 4034418
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹

شناخت اهداف انقلاب؛ لازمه جهاد تبیین/ تاریخ انقلاب را بشناسیم

جواد احمدی، مدرس دانشگاه لرستان شناخت اهداف انقلاب را لازمه جهاد تبیین دانست و گفت: تاریخ انقلاب را باید بشناسیم و به طور صحیح بازگو کنیم‌.

شناخت اهداف انقلاب؛ لازمه جهاد تبیین / تاریخ انقلاب را بشناسیمجواد احمدی، مدرس دانشگاه لرستان و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در رابطه با نقش رسانه‌ها در تبیین اهداف انقلاب، با بیان اینکه یکی از مهمترین رسالت‌های پیامبران و مبلغان دین تبیین و تشریح احکام الهی است، گفت: عصری که ما در آن زندگی می‎کنیم عصر ارتباطات، رسانه و فناوری‌های نوین است.

وی مسئله تبلیغ و تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی را یک مبحث مهم دانست و افزود: مبلغان و فعالان رسانه‌ای وظیفه دارند از فضاهای ارتباط جمعی که در اختیار دارند برای معرفی اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی استفاده کنند.

این مدرس دانشگاه لرستان با یادآوری اینکه امروزه در کنار قدرت‌های نظامی، علمی و فناوری‎های نوین رسانه یکی از ابزارها و مؤلفه‌های قدرت هر کشور محسوب می‎شود، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم در زمینه تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های داخلی، خارجی و بین‌المللی موفق عمل کنیم لازمه آن شناخت اهداف انقلاب است.

احمدی مطالعه تاریخ و آگاهی داشتن نسبت به حوادث انقلاب را گامی مهم برای شناخت اهداف انقلاب دانست و افزود: امام خمینی(ره) از سال 42 نهضت خود علیه رژیم طاغوت را آغاز کرد و در سال 57 این انقلاب با همراهی مردم به ثمر نشست.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه در شبکه‌های مجازی و اجتماعی تصور و تصویری که در رابطه با دوره طاغوت به جوانان القا می‎شود یک تصویر زیبا و مثبت است که اگر جوانان ما اهل تاریخ نباشند و وقایع تاریخی را بررسی نکرده باشند در دام دشمن می‎افتند، گفت: برای شناساندن انقلاب و اهداف و تبیین اهداف انقلاب در عرصه داخلی و خارجی باید از ابزار رسانه استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه خاندان پهلوی خاندانی سراسر فساد و خیانت بودند و منابع طبیعی و ثروت این مملکت را در اختیار خود گرفته بودند و مردم در مشکلات اقتصادی و معیشتی گرفتار بودند و اقتصاد ما یک اقتصاد وابسته بود اما امروزه شاهد هستیم در بستر فضای مجازی تصویر مثبتی از خاندان پهلوی را برای جوانان ما ترسیم می‎کنند که می‎طلبد در این زمینه اطلاع‌رسانی صحیحی داشته باشیم و اهداف انقلاب را برای جوانان بازگو کنیم.

این مدرس مرکز نسرا با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی که امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری روی آن تأکید داشته و دارند بحث مبارزه با تبعیض‌ها و تناقضات و مبارزه با اشرافی‎گری است، اظهار کرد: مبارزه با تبعیض و اشرافی‌گری به‌عنوان یک شاخص مهم باید در رأس کارهای رسانه‌ای قرار بگیرد.

احمدی با اشاره به استفاده دشمن از ابزار رسانه برای مقابله با انقلاب اسلامی، افزود: رسانه یک ابزار مشترک است و ما هم می‎توانیم از این ابزار علیه دشمن و به نفع انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امروز کشورهای خارجی که مورد ظلم و ستم ابرقدرت‌ها و استکبار جهانی قرار گرفته‌اند به‌دنبال یک منجی هستند، اضافه کرد: لازم است برای معرفی اهداف انقلاب به جهانیان تلاش لازم از سوی رسانه‌ها و فعالان سواد رسانه‌ای انجام گیرد چراکه تمدن‌سازی یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی است و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بر تمدن‌سازی تأکید شده است.

احمدی زمینه‌سازی برای انقلاب جهانی امام عصر(عج)  را دیگر رسالت فعالان رسانه‌ای ذکر کرد و گفت: لازم است برای موفقیت در زمینه معرفی اهداف انقلاب قبل از هر چیز اهداف انقلاب را به درستی بشناسیم و در قالب‌های جدید و به‌روز این اهداف را معرفی کنیم.

این مدرس سواد رسانه ذائقه‌سنجی و شناخت ذائقه مخاطب را را برای صدرو انقلاب و شناساندن اهداف و دستاوردهای آن مهم دانست و افزود: در معرفی اهداف انقلاب به جهانیان باید شکل گفتن و بیان ما طوری باشد که مورد پسند باشد که در این بین اصحاب رسانه و مبلغان و فعالان سواد رسانه به‌عنوان سفیران فرهنگی نقش مهمی دارند.

وی با یادآوری اینکه مبارزه با تبعیض و اشرافی‌گری مهمترین هدف انقلاب است و کارهای رسانه‌ای باید بر مبنای مسئله ظهور باشد، اظهار کرد: ما به‌عنوان فعالان رسانه‌ای باید برای مردم و جهانیان تبیین کنیم که دلیل وقوع انقلاب اسلامی چه بود، حکومت پهلوی در ایران چه جنایاتی انجام داد و اصلاً چه شد که در دوره طاغوت جرقه انقلاب زده شد.

خبرنگار: امین زینی وند 

انتهای پیام
captcha