وظایف مشترک مردم و مسئولان در دفاع از انقلاب/ ثابت‌قدم باشیم
کد خبر: 4034056
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸
عزیزی تشریح کرد:

وظایف مشترک مردم و مسئولان در دفاع از انقلاب/ ثابت‌قدم باشیم

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظایف مهم مردم و مسئولان در دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن، بر لزوم ثابت‌قدم بودن در تمام عرصه‌های دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی تأکید کرد.

ابراهیم عزیزی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلسابراهیم عزیزی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به وظایف مهم مردم و مسئولان در دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن بر لزوم ثابت‌قدم بودن در تمام عرصه‌های دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی به برکت سه اصل مهم ایمان، وحدت و رهبری به پیروزی رسید و سال‌های پرفراز و نشیبی را طی کرده است و دستاوردهای بسیار خوبی در بخش‌هایی که ملت ایران انتظار داشتند به ثمر رسانده است.

وی افزود: آنچه مسلم است این است که اولین وظیفه همه ما به عنوان مسئولان نظام اسلامی، آحاد مردم و دلدادگان مکتب انقلاب اسلامی این است که بر روی اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستادگی کنیم و ثابت قدم باشیم و اجازه اینکه آسیبی به ارزش‌های انقلاب و نظام مبتنی بر ارزش‌های دینی وارد شود، را به هیچ‌کدام از شیاطین عالم و بدخواهان ندهیم و راه را برای نفوذ و آسیب رساندن به پیکره انقلاب مسدود کنیم.

عزیزی دومین وظیفه آحاد مردم و مسئولان را جلوگیری از آفت‌هایی دانست که به طور طبیعی ممکن است به مرور زمان بر انقلاب وارد شود و سپس افزود: امروز نباید اجازه دهیم که به ارزش‌های قبل از انقلاب بازگردیم. یکی از آفات انقلاب را بازگشت به ارزش‌های قبل از انقلاب می‌دانند که متأسفانه دشمن تلاش می‌کند در طول این سالیان ارزش‌های انقلاب را کمرنگ کند و ما را به سمت ضد ارزش‌ها هدایت کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سومین وظیفه مهم مردم و مسئولان این است که در مسیر تداوم ارزش‌های انقلاب اسلامی که اصل مردم‌داری و مردم‌یاری است و باید تلاش کنیم که رضایتمندی توده‌های مردم به ویژه مستضعفان که وارث اصلی انقلاب بوده و هستند مورد توجه باشد. اصل رضایتمندی قطعاً بازمی‌گردد به کارکرد و عملکرد مدیران در تمام سطوح و از این جهت بار مسئولیتی مدیران و مسئولان سنگین‌تر است.

وی اظهار کرد: وظیفه چهارم مردم و مسئولان این است که تلاش کنیم در مسیر انقلاب اسلامی به شعارهای انقلاب و اهداف انقلاب پایبند بوده و آن را به خوبی به پیش ببریم و از روزمرگی فاصله بگیریم و با بهره‌گیری از همه روش‌های نوین مدیریتی به ویژه مدیریت جهادی قدم‌هایی برداریم که این امر مهم تحقق پیدا کند.

عزیزی دشمن‌شناسی، جریان‌شناسی حق و باطل و بصیرت انقلابی را از دیگر وظایف مهم مردم و مسئولان برشمرد و گفت: وقتی یک نظام سیاسی مبتنی بر دشمن‌شناسی و جریان‌شناسی حرکت کند و آفات انقلاب را شناسایی و با آن‌ها مقابله کند و پاسدار واقعی ارزش‌های نظام اسلامی باشد و سه رکن اساسی ایمان، وحدت و رهبری به عنوان اصول حاکم مورد توجه همگان باشد یعنی حرکت در مسیر مستقیم و اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی حرکت کردیم و این‌ها جزو وظایف مهم همه ماست.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه تبعیت از محور و راهبر انقلاب یعنی رهبر فرزانه و حکیم انقلاب، وظیفه سنگین توده‌های مردم، مدیران و مسئولان است که حتماً باید مورد توجه باشد، گفت: بار اصلی این کارها بر دوش دلدادگان انقلاب است.

وی در پایان با بیان اینکه باید تلاش کنیم در همین چارچوب‌هایی که انقلاب اسلامی ترسیم کرده است، حرکت کنیم، گفت: همه این‌ها وظایف هم حاکمیتی است و هم وظایف توده‌های مردمی و به‌طور قطع و یقین مثل گذشته انقلاب اسلامی که با ایثارگری، رشادت، شجاعت، ایمان، پایمردی و استقامت در همه سطوح جلوی نفوذ و رخنه فرصت‌طلب‌ها گرفته شد در آینده هم با همین رویکرد مسیر انقلاب را ادامه داده و از آسیب‌های آن جلوگیری کنیم و به عنوان یک رسالت سنگین که به عهده داریم، وظایف خود را انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha