۳۰۰ کودک کار و خیابانی در اردبیل شناسایی شدند
کد خبر: 4027101
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

۳۰۰ کودک کار و خیابانی در اردبیل شناسایی شدند

مدیرکل سازمان بهزیستی استان اردبیل، گفت: شناسایی 300 نفر از کودکان کار و خیابانی در دستور کار قرار گرفته که با شناسنامه‌دار کردن و احصای نیازهای این کودکان، بر اساس اولویت‌ها و قابلیت‌های آن‌ها به مراکز یا موسسات یارگیر ارجاع می‌شوند.

کودکان کاربه گزارش ایکنا از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیرکل سازمان بهزیستی استان اردبیل، 18 دی‌ماه، ضمن اعلام این خبر در ارائه نحوه خدمات به کودکان کار و خیابانی در اردبیل، اظهار کرد: از مهم‌ترین اقداماتی که بهزیستی استان در قالب کمیته ساماندهی کودکان کار و خیابانی انجام داده که شناسایی 300 نفر از کودکان کار و خیابانی بوده و با شناسنامه‌دار کردن و احصای نیازهای این عزیزان بر اساس اولویت‌ها و قابلیت‌های آن‌ها به مراکز یا موسسات یارگیر ارجاع می‌شوند.

ستاری اظهار کرد: هم‌اکنون 2 مرکز شبانه‌روزی و روزانه در سطح استان موجود بوده که مدیریت این مراکز از طریق موسسه خیریه چهارده معصوم(ع) است که در همین رابطه خدمات بسیار متنوع و متعددی را به کودکان آسیب‌دیده و برخی از خانواده‌های آن‌ها ارائه می‌کند.

ستاری، بیان کرد: خدماتی همچون آموزش کودکان اعم از تحصیل و حرفه‌آموزی، توانمندسازی، اشتغال والدین تنها از طریق مراکز روزانه تامین می‌شود و در صورت عدم سرپناه مناسب از سوی والدین و سایر موارد دیگر از طریق مراکز شبانه‌روزی، اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: از عمده مشکلاتی که اغلب خانواده‌های این کودکان و یا خود کودک متوجه آن می‌شوند اغلب ناشی از مشکلات اقتصادی، کم‌آگاهی و فقر فرهنگی هستند که ممکن است برخی از آسیب‌های احتمالی را به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر کودک کار و خیابانی و یا خانواده آن‌ها را هدف قرار دهد.

این مسئول، با بیان این مطلب که با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان خدمات خوبی به مردم ارائه شده است، تصریح کرد : خوشبختانه در سایه همکاری‌های بین بخشی شاهد گسترش خدمات در بین آحاد مردمی هستیم و در این رابطه سطح آگاهی مردم جامعه نسبت به محیط پیرامون و آسیب‌های احتمالی افزایش یافته است.

ستاری، در خصوص نحوه مشارکت‌های مردمی خیرین و مردم فهیم استان، خاطرنشان کرد: تمامی عزیزانی که تمایل به حمایت از کودکان کار و خیابانی دارند تنها از طریق موسسه خیریه چهارده معصوم(ع) نسبت به این امر خدا پسندانه اقدام کنند و از مساعدت‌های دیگر به ویژه حمایت از کودکان در معابر و خیابان‌ها اجتناب کنند.

انتهای پیام
captcha