افزایش آمار طلاق و تعداد متکدیان معضل جدی اردبیل است
کد خبر: 3955092
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸

افزایش آمار طلاق و تعداد متکدیان معضل جدی اردبیل است

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، گفت: افزایش آمار طلاق و تعداد متکدیان معضل جدی و اجتماعی اردبیل است که نیازمند واکاوی و بررسی‌های بیشتر برای حل مشکل است.

افزایش آمار طلاق و تعداد متکدیان معضل جدی اردبیل استبه گزارش ایکنا از اردبیل، محمد سیمزاری، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، دوم اسفندماه در دیدار با مؤسسات خیریه در اردبیل، اظهار کرد: تعدد متکدیان و کودکان کار و نیز آمار طلاق در استان اردبیل شایسته اردبیل نیست و نیاز است برای حل این آسیب اجتماعی تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

وی بیان کرد: مقابله برای موازی‌کاری‌های آسیب‌های اجتماعی نیازمند انجام پژوهش‌های علمی است که در این زمینه باید با همکاری مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در تحقق اهداف مورد نظر گام‌های اساسی و هدفمند برداریم.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل ادامه داد: صیانت از آبرو و جایگاه خیران به عنوان سرمایه اجتماعی شناخته می‌شود که نیاز است در راستای بهبود وضعیت موجود و نیز رفع آفت‌های موجود اقدامات لازم انجام یابد که این موضوع به عنوان یک اولویت اساسی و مطرح است.

سیمزاری بیان کرد: متأسفانه در شهرستان نمین موضوع کودک همسری‌ها به عنوان یک معضل جدی محسوب می‌شود که در این زمینه چهره فرهنگی شهرستان نمین دچار صدمات فراوانی شده است که در این زمینه باید آسیب‌شناسی شود چرا که این شهرستان در ثبت طلاق دارای رتبه بالایی است.

وی تصریح کرد: در راستای حل مشکلات موجود نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد هستیم تا بتوانیم در اجرای برامه‌های راهبردی موفق عمل کرده و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم و شأن واقعی اردبیل را به آن بازگردانیم چرا که کاهش آمار طلاق یک موضوع مهم و اساسی است و باید مورد توجه باشد.

سیمزاری تصریح کرد: نیاز است در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تصمیمات لازم اتخاذ شود چرا که پیشینه تاریخی و دینی اردبیل با آسیب‌های اجتماعی مطابقت ندارد و نیاز است به اقدامات دولت در این زمینه کمک‌رسانی شود تا خروجی‌های مورد انتظار به دست آید.

انتهای پیام
captcha