بصیرت معیار تشخیص حق از باطل / روزی که طومار فتنه در هم پیچید
کد خبر: 4024573
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۳
مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد سلسله بیان کرد:

بصیرت معیار تشخیص حق از باطل / روزی که طومار فتنه در هم پیچید

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلسله با اشاره به اینکه بصیرت مردم در ۹ دی طومار فتنه را در هم پیچید، گفت: بصیرت مرز بین حق و باطل است.

حجت‌الاسلام علیان، مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلسلهحجت‌الاسلام علیان، مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلسله در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، اظهار کرد: نهم دی‌ماه سال ۸۸ ماندگارترین حضور مردم بعد از انقلاب برای دفاع از حقانیت اسلام و مکتب اهل‌ بیت(ع) بود.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات خردادماه سال ۸۸ رقبای انتخاباتی از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده بودند و همین امر سبب حضور باشکوه مردم در انتخابات شد، گفت: نتیجه انتخابات براساس آرا به نفع یک نفر رقم خورد کسانی که رأی نیاورده بودند، فرد بازنده در رسانه‌های جمعی حضور پیدا کرد و با تهمت تقلب در انتخابات، خود را پیروز میدان اعلام کرد و همین امر سبب اعتراض‌هایی شد.

علیان با اشاره به اینکه دشمن ار این اعتراض‌ها سوءاستفاده کرد و در عاشورای سال ۸۸ خیمه‌های عزاداری را به آتش کشاند و همین امر غیرت دینی مردم را به جوش آورد و مردم طاقت نیاوردند، ادامه داد: بعد از این واقعه مردم با حضور باشکوه خود توطئه‌های دشمنان اسلام را نقش بر آب کردند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلسله با تأکید بر اینکه دشمنان مردم ما را نشناختند و مردم ما ارادتمند به اهل‌ بیت(ع) هستند، ادامه داد: خواص بابصیرت شرایط را برای مردم تبیین کردند و مردم متوجه فتنه شده و تومار آنان را در هم پیچیدند.

این مدرس سواد رسانه با اشاره به اینکه در جنگ صفین اگر لشکریان اهل بصیرت بودند می‌گفتند قرآن ناطق ما مولای متقیان است و فتنه عمروعاص معاویه را از بین می‌بردند، افزود: اگر مردم بصیر بودند باید حرف مولای متقیان را گوش می‌دادند اما قدرت تشخیص حقیقت را نداشتند این در حالی است که در جنگ صفین مالک‌اشتر به در خیمه معاویه رسیده بود.

علیان با اشاره به اینکه در ۹ دی گرد و غبارهای فتنه‌گران با فهم درست مردم از واقعیت حوادث از بین رفت، ادامه داد: بصیرت و دینداری مرز بین حق و باطل را مشخص می‌کند.

وی سردار سلیمانی را الگوی بصیرت و ولایت‌مداری دانست و گفت: سردار سلیمانی نسبت به جریانات داخلی، سیاسی، اجتماعی و منطقه‌ای آگاهی کامل داشت و با بصیرت عمل می‌کرد.

انتهای پیام
captcha