تودیع و معارفه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود
کد خبر: 4015194
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹

تودیع و معارفه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود

مراسم تودیع و معارفه رئیس قدیم و جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی فردا سه‌شنبه، دوم آذرماه در حسینیه الزهرا(س) این سازمان برگزار می‌شود.

مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا،‌ این مراسم شامل آیین تکریم ابوذر ابراهیمی‌ ترکمان و معارفه حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خواهد بود و با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شخصیت‌های فرهنگی ـ سیاسی برگزار می‌شود.

فردا سه‌شنبه، دوم آذرماه ساعت 13 تا 14:30 زمان مراسم اعلام و از اصحاب رسانه برای پوشش خبری و تصویری برنامه دعوت شده است.

حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، متولد ۱۳۴۳ دارای تحصیلات عالی حوزوی، مدرس و محقق در زمینه حقوق و کلام اسلامی است. از او مقالات متعددی در مجلات داخلی و خارجی منتشر شده و ترجمه و بازنویسی کتاب «اسلام و چالش‌های دوره مدرن» از زبان آلمانی از جمله آثار اوست.

 از سوابق اجرایی و مدیریتی او هم می‌توان به قائم مقام و دبیر شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مدیرکل فرهنگی «اروپا و آمریکا»  در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی ایران در فدراسیون روسیه و آلمان، معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اشاره کرد.

تأسیس مؤسسات علمی، پژوهشی و فرهنگی در خارج از کشور از جمله سازمان غیر دولتی «البیت المسلم»؛ برای دفاع از حقوق مسلمانان در ژنو، مجمع منطقه‌ای اهل بیت(ع) در آمریکای شمالی(کانادا)، آمریکای جنوبی (برزیل) و اروپا (هامبورگ)، مؤسس بنیاد مطالعات اسلامی و بنیاد بین‌المللی ایران‌شناسی در روسیه، بخش حافظ پژوهی (شیعه‌شناسی) در دانشگاه فرانکفورت از دیگر فعالیت‌های ایمانی‌پور است.

وی همچنین عضو شورای بین‌الملل مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری) و عضو کمیته علمی و فرهنگی شورای راهبردی روابط خارجی است.

همچنین مدیر تدوین طرح ارتقاء و بهبود سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (مسئول گروه تدوین)، مدیر تدوین سند فرهنگی بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب در کنار تدوین ده‌ها آیین‌نامه، شیوه‌نامه و تفاهمنامه در امور فرهنگی بین‌المللی در کارنامه ایمانی پور به چشم می‌خورد.

انتهای پیام
captcha