علما برای تقویت روحیه معنوی خانواده و اطرافیان خود تلاش کنند
کد خبر: 4012521
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴

علما برای تقویت روحیه معنوی خانواده و اطرافیان خود تلاش کنند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: روحانیون و علما باید تلاش کنند که ابتدا در خود، خانواده و اطرافیان، معنویت را افزایش دهند که در آن صورت، اثرگذاری بیشتر در حوزه تبلیغ خواهند داشت.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی ۲۰ آبان در جمع مدیران و کارکنان اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تبلیغ آثار دینی از جمله نعمت‌های الهی برای روحانیون و علما به شمار می‌رود، اظهار کرد: آثار تربیتی آموزه‌های دینی تا مدت‌ها در جامعه جاری و تاثیرگذار است.

وی افزود: خداوند متعال، هم اعمال و هم آثار اعمال را ثبت می‌کند به‌طوری که کوچک‌ترین اعمال نیز ثبت می‌شود که در این میان، آثار تبلیغ آموزه‌های دین مبین اسلام تا سال‌ها و دهه‌ها باقی می‌ماند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: روحانیون و علما باید تلاش کنند که ابتدا در خود، خانواده خود و اطرافیان، معنویت را افزایش دهند که در آن صورت، اثرگذاری بیشتر در حوزه تبلیغ خواهند داشت. همه باید هر سال بیشتر از سال قبل معنویت خود را ارتقا داده و عبودیت خود را بیشتر از پیش کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در این دیدار با بیان حدیثی از امام زین‌العابدین(ع) بیان کرد: امام سجاد(ع) می‌فرمایند: «یا غَنِی الْأَغْنِیاءِ، هَا، نَحْنُ عِبَادُک بَینَ یدَیک، وَ أَنَا أَفْقَرُ الْفُقَرَاءِ إِلَیک»، یعنی ای بی‌نیازترین بی‌نیازها، اینک ما بندگان توایم بر درگاهت، و من نیازمندترین نیازمندان به توام، درواقع اینجا امام چهارم با آن بزرگی، عظمت و جایگاه رفیع، خود را نیازمندترین فرد می‌نامیدند که این حدیث حاوی پیام مهمی برای ما مبلغین دینی هست.

حجت‌الاسلام منصور امامی کار تبلیغ را بسیار مهم دانست و افزود: در این برهه حساس وظیفه ما مبلغین، سنگین و حساس بوده و لازم است با تمام توان در این زمینه فعالیت کنیم.

انتهای پیام
captcha