مشارک بیش از ۱۲ میلیارد تومانی زنجانی‌ها در طرح «اطعام و احسان حسینی»
کد خبر: 3997391
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲

مشارک بیش از ۱۲ میلیارد تومانی زنجانی‌ها در طرح «اطعام و احسان حسینی»

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: مردم نیکوکار از ابتدای ماه محرم با بیش از ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب نقدی، بسته‌های معیشتی، غذای گرم و قربانی در طرح اطعام و احسان حسینی مشارکت کرده‌اند.

مشارکت 12.5 میلیارد تومانی زنجانی‌ها در طرح «اطعام و احسان حسینی»هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: با مشارکت مردم خیر و نیکوکار استان و همراهی مراکز نیکوکاری از ابتدای اجرای پویش «اطعام و احسان حسینی» در استان بیش از 208 هزار و 500 پرس غذای گرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و حفظ عزت نفس مددجویان از طریق آشپزخانه‌های دایر شده طبخ و در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح احسان حسینی به منظور جمع‌آوری و هدایت نذورات مردمی در ماه‌های محرم وصفر برای تهیه بسته‌های معیشتی مورد نیاز خانواده‌های نیازمند، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، گفت: از ابتدای ماه محرم با اجرای این طرح خیرخواهانه و با بهره‌گیری از مشارکت و نذورات خیران و نیکوکاران مردم پایتخت شور و شعور حسینی در قالب تهیه و توزیع 34 هزار و 200 بسته معیشتی به خانواده‌های تحت حمایت، ایتام و سایر اقشار نیازمند استان به جامعه هدف این نهاد خدمت‌رسانی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به استقبال خوب از اجرای طرح اطعام حسینی از ابتدای ماه محرم تصریح کرد: با همکاری و همراهی مراکز نیکوکاری و مشارکت خیران زنجانی در طرح اطعام و احسان حسینی بیش از 12 میلیارد و 500 میلیون تومان به‌صورت نقد، بسته‌های معیشتی، غذای گرم و قربانی کمک جمع‌آوری و برنامه‌های اجرای کمیته امداد نیز بیش از 123 درصد محقق شده است.

صفری با قدردانی از مشارکت مناسب خیران به روش‌های مشارکت مردم نوع‌دوست و خیر استان در این پویش نیز اشاره کرد و افزود: افراد می‌توانند به روش‌های ساده با شماره‌گیری کد مهربانی #024*8877* از طریق تلفن همراه یا برقراری تماس با تلفن گویای 33116 به‌صورت غیرحضوری یا مراجعه به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان زنجان نذورات خود را در قالب طرح اطعام و احسان حسینی پرداخت کنند.

این مسئول همچنین با اشاره به طرح 313 ابراز کرد: این طرح با هدف ایجاد ارتباط مستمر و مؤثر روحانیون با خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد از طریق فعالیت‌های فرهنگی در قالب تبلیغ چهره به چهره و با هدف تحکیم بنیان خانواده، تقویت باورهای دینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در روستاهای منتخب دارای روحانی مستقر انجام می‌شود.

وی افزود: به منظور بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون اداره‌کل تبلیغات اسلامی مستقر در روستاهای استان برای ارائه خدمات فرهنگی و ارتقای باورهای دینی مددجویان تحت حمایت طرح 313 در 15 روستای استان زنجان اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان تصریح کرد: در این طرح روحانیون پیگیر مسائل و مشکلات خانواده‌های تحت حمایت با اولویت خانواده‌های دارای جوان و نوجوان بوده و برای رسیدن این خانواده‌ها به توانمندی در بخش‌های مختلف فکری، فرهنگی، اشتغال و مسکن تلاش می‌کنند.

صفری گفت: این طرح برای خانواده‌های ساکن روستا با استفاده از ظرفیت روحانیون مستقر در روستا به عنوان مبلغان دینی اجرا می‌شود و روحانیون مستقر در این روستاها با هماهنگی این نهاد و به همراه مددکار مشکلات معیشتی، تحصیلی، فرهنگی، اعتقادی و اشتغال آنان را بررسی و رسیدگی خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha