افتتاح ۷۲ آشپزخانه «اطعام حسینی» در زنجان
کد خبر: 3990772
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵

افتتاح ۷۲ آشپزخانه «اطعام حسینی» در زنجان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: پویش ملی «اطعام حسینی» و «احسان حسینی» با افتتاح ۷۲ آشپزخانه در استان زنجان به نیت ۷۲ تن از شهدای والامقام کربلا با هدف اطعام نیازمندان راه‌اندازی شده است.

افتتاح 72 آشپزخانه «اطعام حسینی» در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان، شب گذشته، 23 مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال نیز همانند سال گذشته با اجرای طرح اطعام و احسان حسینی در ایام عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) و 72 تن از یاران با وفایش برنامه‌ریزی شده است که در طول ایام معنوی ماه محرم وصفر 170 هزار پرس غذای گرم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی طبخ و با حفظ عزت نفس و کرامت انسانی در بین نیازمندان استان توزیع شود.

وی با بیان اینکه به علت پیشگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا سعی شده است کمک‌ها و نذورات مردمی بیشتر به سوی بسته‌های معیشتی و تامین نیازهای خانواده‌ها سوق داده شود، ابراز کرد: برنامه‌ریزی شده است در طول ماه محرم و صفر 20 هزار بسته معیشتی با میانگین هربسته به مبلغ 300 هزار تومان در قالب احسان حسینی در بین خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان توزیع شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ضمن قدردانی از همدلی مردم استان با برنامه‌های اجرایی این نهاد به ویژه طرح‌های «اطعام حسینی» و «احسان حسینی» بیان کرد: مردم خیر و نیکوکار و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) استان می‌توانند با شماره‌گیری کد مهربانی #024*1*8877 *، تلفن نیکوکاری 33116  و همچنین مراجعه به مراکز نیکوکاری و دفاتر کمیته امداد در سراسر استان در این امر خیر و معنوی مشارکت کنند.

صفری همچنین بر استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی وعزاداری در طرح اطعام حسینی و احسان حسینی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای کمک به نیازمندان استان تاکید کرد و افزود: با برقراری ارتباط بین کمیته امداد استان و هیئات مذهبی و عزاداری حضرت اباعبدالحسین (ع ) احسان و نذورات مردمی در ماه‌های محرم و صفر به صورت هدفمند و در امورات معیشت ایتام و نیازمندان صرف می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه طرح ملی اطعام و احسان حسینی از اول ماه محرم در استان آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت، گفت: هدف از اجرای این طرح  ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری، جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی و نذورات مردم، خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری و هیئت‌های مذهبی و توزیع آن بین ایتام و نیازمندان است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان یادآور شد: 143 مرکز نیکوکاری در سطح استان پذیرای کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم برای تهیه و طبخ غذای گرم و تهیه بسته‌های معیشتی برای ایتام و نیازمندان هستند.

انتهای پیام
captcha