حوزه هنری درگذشت ماهان عابدین را تسلیت گفت
کد خبر: 3992276
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳

حوزه هنری درگذشت ماهان عابدین را تسلیت گفت

روابط عمومی حوزه هنری در پیامی فقدان ماهان عابدین؛ فعال رسانه‌ای و روزنامه‌نگار را تسلیت گفت.

ارسالی / روابط عمومی حوزه هنری درگذشت «ماهان عابدین» را تسلیت گفت + فیلم

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ در پی درگذشت ماهان عابدین فعال رسانه‌ای و روزنامه‌نگار کشور، روابط عمومی حوزه هنری در پیامی فقدان ایشان را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه الراجعون

با نهایت تأسف و اندوه فراوان، ماهان عابدین از فعالان رسانه‌ای‌ و از افراد نجیب و خوش‌سابقه در عرصه روزنامه‌نگاری از میان ما کوچ کرد. هجران ایشان که به راستی به عنوان کارشناس مسائل سیاسی و تحلیلگر مسائل روز ایران و مباحث بین‌الملل؛ همواره شجاعانه و بر مبنای حقیقت و مقابله با جریان سلطه غرب بود، داغی تازه بر جان جامعه رسانه‌ای افزود.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایشان، از درگاه خدای منّان، برای روح او آرامش و برای خانواده و عزیزانش، صبرِ جمیل مسئلت داریم. ان شاء الله به برکت این روزهای معطر به نام سیدالشهداء(ع)، همنشین ایشان و شهدای کربلا باشد.»

عابدین که از حدود چهار سال پیش همکاری خود را با شبکه پرس تی وی آغاز کرد، متولد ۱۲ آبان ۱۳۵۵ بود. او از ده‌ سالگی به‌همراه خانواده در انگلیس زندگی می‌کرد و تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد رشته روابط بین‌الملل را در London school of economics به اتمام رساند.

سردبیر میز بریتانیای وب‌سایت پرس تی وی، بعد از تزریق نوبت اول واکسن کرونا، به‌دلیل هم‌زمانی عوارض ابتلا به کرونا درگذشت. ماهان عابدین متخصص مطالعات تروریسم و کارشناس مسائل سیاسی ایران، عراق و جنبش‌های اسلامی بود.

سردبیری نشریه تروریسم مونیتور، همچنین نویسندگی بولتن اطلاعاتی خاورمیانه و مقاله‌نویسی برای نشریات پرشماری از جمله روزنامه لبنانی دیلی استار و روزنامه تایلندی آسیا تایمز از جمله سوابق اوست. او دارای مدرک کارشناسی ارشد نظریه سیاسی از مدرسه اقتصاد لندن بود.

عابدین، علاوه بر همکاری با پرس تی وی در جایگاه دبیر‌خبر، چهره‌ای شناخته در تحلیل مسائل روز سیاسی ایران و مباحث بین‌الملل گوناگون بود و به‌خاطر ابراز‌ نظرات شجاعانه ضداستکباری خود، موردحمله رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای خط غربی، عربی و عبری بود.

دفاع عابدین از مواضع جمهوری اسلامی ایران باعث شد این روزنامه‌نگار آزاده مسلمان و وطن‌دوست ایرانی، در دوران زندگی در انگلیس، با تهاجم گسترده اپوزیسیون ضدایرانی در این کشور رو‌به‌رو شود.

انتهای پیام
captcha