استقرار ۶۰ اکیپ جمع‌آوری نذورات در یوم‌العباس زنجان
کد خبر: 3991089
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

استقرار ۶۰ اکیپ جمع‌آوری نذورات در یوم‌العباس زنجان

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اجرای طرح نذر نیابتی گفت: ۶۰ اکیپ برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و جلوگیری از تجمع در روز یوم‌العباس برای دریافت نذورات مردمی مستقر خواهد شد.

استقرار 60 اکیپ جمع‌آوری نذورات در یوم‌العباس زنجانعلیرضا فیروزفر، رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: این حسینیه برای حفظ سلامت مردم تابع فرمایشات مقام معظم رهبری و ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا است و این ستاد ممنوعیت برگزاری مراسم یوم‌العباس را اعلام کرده و بر این اساس حسینیه اعظم زنجان در این ایام از پذیرش مهمانان سایر استان‌ها و کشورها معذور است.

وی به طرح «نذر نیابتی» اشاره کرد و گفت: امسال ششمین سال متوالی اجرای این طرح به منظور ذبح قربانی است و برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، جلوگیری از تجمع و انتشار آلودگی از مردم تقاضا داریم از این روش برای ادای نذر خود استفاده کنند. در این روش با واریز وجه از طرف نذردهنده به حساب حسینیه، دام مورد نظر خریداری و در کشتارگاه ذبح می‌شود.

این مسئول بیان کرد: عزاداران حسینی درصورت عدم امکان مراجعه مستقیم به حسینیه اعظم زنجان جهت تحویل گوسفندان نذری زنده و ذبحی، پول گوسفند و سایر نذورات خود می‌توانند از طریق نیابتی و تماس با شماره تلفن 33323030(10 خط) و یا واریز اینترنتی اقدام به ادای نذر خود کرده و رسید وجوه واریزی را از طریق پیام‌رسان‌های مجازی به شماره تلفن همراه 09122429501 ارسال کنند.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان ابراز کرد: در سال جاری تعداد چهار دفتر در اطراف مسجد حسینیه اعظم اقدام به جمع‌آوری نذورات نقدی و غیرنقدی و نیز نیابتی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی می‌کنند که این گروه‌ها از ساعت 8 صبح تا ساعت 23 از اول ماه محرم‌الحرام در خدمت سوگواران و عزاداران حسینی هستند.

وی یادآور شد: در روز یوم‌العباس به‌منظور رفاه حال عزاداران اباعبدالله‌الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) و جلوگیری از ازدحام سوگواران در مرکز شهر و اطراف حسینیه اعظم تعداد 60 گروه متشکل از 220 خادم افتخاری جمع‌آوری نذورات در خیابان‌های شهر شامل خیابان فردوسی، سرتاسر خیابان امام خمینی (ره)، خیابان خیام، خیابان خرمشهر و میادین اصلی شهر شامل میدان بسیج، چهارراه شیلات، بلوار آزادی، دروازه رشت، چهارراه سعدی، دروازه ارک، چهارراه امیرکبیر و چهارراه پایین و سایر محل‌ها مستقر و آماده خدمت‌رسانی و جمع‌آوری نذورات خواهند بود.

وی تصریح کرد: با عنایت به شرایط کرونایی از سوگواران حسینی تقاضا می‌شود در نزدیکترین محل اقدام به ادای نذری خود کرده و از مراجعه به محل‌های شلوغ و پرتردد پرهیز کنند. شماره کارت 6037997870533123 برای واریز وجوه نذری در اختیار مردم قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha