راهکارهای علمی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 3980989
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰

راهکارهای علمی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد

استاندار فارس از شورای مبارزه با مواد مخدر استان خواست با استفاده از طرح‌های اندیشمندان و کارشناسان و سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی، راهکارهای علمی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 8 تیرماه در نشست تخصصی یاری‌گری زندگی، دیپلماسی موادمخدر، پیشگیری از اعتیاد با بیان اینکه اندیشمندان و متخصصان روان‌شناس برای آسیب‌های اجتماعی چند سطح را تعریف می‌کنند، گفت: آسیب‌های اجتماعی در سطوح فردی، خانوادگی و اجتماعی ممکن است ایجاد شود.

وی از شورای مبارزه با مواد مخدر استان خواست با استفاده از طرح‌های اندیشمندان و کارشناسان و سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی، راهکارهای علمی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار قرار دهد.

رحیمی با اشاره به اینکه در سطح فردی یکی از علل گرایش به مواد مخدر، مشکلات روانی افراد است، ادامه داد: وجود نابهنجاری شخصیت، فرار از زندگی تکراری و ضعف اراده در سطح فردی از جمله عوامل بروز اعتیاد به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در سطح خانوادگی که بنیان اجتماع محسوب می‌شود برخی زمینه‌ها عامل گرایش به اعتیاد است، گفت: رفاه و فقر زیاد از جمله عواملی است که گرایش به مخدر را تسهیل می‌کند؛ همچنین کمبود محبت، ارتباطات و گفت‌وگو در خانواده و وجود تبعیض بین فرزندان از جمله دلایل گرایش به اعتیاد به شمار می‌رود.

استاندار فارس با اشاره به اینکه عوامل متعددی در سطح اجتماعی موجب بروز اعتیاد به مواد مخدر می‌شوند، افزود: بیکاری از جمله این عوامل است که موجب گرایش به اعتیاد می‌شود و تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اشتغال و رونق تولید در سطح اجتماعی در کاهش بلای خانمان سوز اعتیاد اثرگذار است.

وی با بیان اینکه نابرابری و فاصله طبقانی بسیار زیاد و در دسترس بودن موادمخدر از دیگر عوامل بروز اعتیاد است، گفت: محل زیست مانند سکونت‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده نیز در گرایش به اعتیاد مؤثر است و مسائلی مانند ضعف قوانین و ضعف در اجرای قوانین در برخی موارد در بروز اعتیاد اثرگذار بوده است.

انتهای پیام
captcha