افزایش تعاملات دستگاه قضائی اردبیل با سازمان‌های مختلف برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3974501
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵

افزایش تعاملات دستگاه قضائی اردبیل با سازمان‌های مختلف برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل، گفت: تعامل با سازمان‌های مرتبط برای پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌ها و همکاری‌های دستگاه‌های دولتی و مردمی و ارائه راهکار‌های مناسب برای تاثیرگذاری بهتر است.

افزایش تعاملات دستگاه قضائی اردبیل با سازمان‌های مختلف برای کاهش آسیب‌های اجتماعیبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین وحید مهدوی‌راد، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل، نهم خردادماه، در بازدید از حوزه قضایی شهرستان نمین اظهار کرد: این مجموعه در قالب مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، مشارکت‌های مدنی انجام وظیفه می‌کند.

وی افزود: شناسایی علل و زمینه‌های وقوع جرم، تخلف، آسیب‌های اجتماعی، ارائه راهکار‌های مناسب برای رفع آن‌ها، تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت استانی است.

مهدوی‌راد گفت: تعامل با سازمان‌های مرتبط برای پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌ها و همکاری‌های دستگاه‌های دولتی و مردمی و ارائه راهکار‌های مناسب برای تاثیرگذاری، یکی از برنامه‌های ما است که بایستی در قالب یک قرارگاه مرکزی اقدام شود.

وی در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال، حمایت خود را از سرمایه‌گذاری مشروع اعلام کرد و از دستگاه‌های استانی خواست تا همکاری خوبی در این زمینه داشته باشند تا بتوانیم گامی در راستای حل مشکلات واحد‌های تولیدی برداریم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل، گفت: در این زمینه ضمانت اجرایی محکم و قاطعی وجود ندارد امیدواریم در آینده این مشکل حل شود تا معاونت بتواند از پشتوانه حقوقی پایداری در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

وی اظهار کرد: بحث جایگزین حبس نیز از مواردی است که بیشتر باید به آن توجه کرد و با نقد قانون کاهش مجازات و حبس تعزیری به تبعات منفی این قانون اشاره کردند.

انتهای پیام
captcha