به کارگیری روش‌های قرآنی به منظور مشارکت دانش‌‌آموزان در دارالقرآن‌ها
کد خبر: 3954433
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
حکیم‌زاده بیان کرد:

به کارگیری روش‌های قرآنی به منظور مشارکت دانش‌‌آموزان در دارالقرآن‌ها

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت: مربیان باید برای مشارکت دانش‌آموزان در دارالقرآن‌ها، روش‌های قرآنی را به کار گیرند تا دانش‌آموزان بتوانند از ظاهر عبور کنند و به مرحله تفکر و تعقل برسند.

به گزارش ایکنا، رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در دومین روز گردهمایی پنجمین دوره توانمندسازی مدیران قرآنی سراسر کشور، امروز، 28 بهمن‌ماه گفت: در قرآن ۶۶ بار اشاره به لفظ «قرآن» شده که درباره کارکرد این کتاب آسمانی توضیح داده است.

وی افزود: خداوند چارچوب اصلی را برای زندگی همه انسان‌ها در قرآن فرستاده است و به این ترتیب گام اول انس با قرآن نهادینه شدن محتوای این کتاب آسمانی در ذهن افراد است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانش‌آموزان باید بدانند که قرآن برای همه مردم است و متعلق به طبقه خاصی نیست و همه مخاطب قرآن هستند.

حکیم‌زاده بیان کرد: مربیان آموزشی و پرورشی باید به امور مرتبط با قرآن مانند حفظ و قرائت این کتاب آسمانی بپردازند و اگر قرائت با عنایت به معانی آیات باشد، اهمیت بسیاری دارد، هرچند که قرائت قرآن دلالت بر چیزی بیشتر از خواندن دارد. مربیان باید برای مشارکت دانش آموزان در دارالقرآن‌ها، روش‌های قرآنی را بکار بگیرند تا دانش‌آموزان بتوانند از ظاهر عبور کنند و به مرحله تفکر و تعقل برسند.

وی افزود: قرآن برای جذب و تبیین خود از روش‌های مختلف استفاده کرده است. به طور مثال، مثل و قصه‌های قرآنی حالت تبیینی دارد و خداوند با امثال و قصه‌ها کارکرد مسائل را برای بشر بازگو می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت: خداوند در تعامل با بندگان خود در قرآن فرمول‌های متعددی مانند تأکید بر تشویق قرار داده و از پیامبر هم خواسته براساس روش‌های قرآنی مردم را به اسلام فراخواند. از این رو مربیان آموزشی و تربیتی باید برای اثرگذاری از روش تشویق و انرژی دادن، دانش‌آموزان را به قرآن و امور قرآنی نزدیک کنند.

انتهای پیام
captcha