وبینار علمی «مکتب شهید سلیمانی» برگزار شد
کد خبر: 3945376
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

وبینار علمی «مکتب شهید سلیمانی» برگزار شد

وبینار علمی «مکتب شهید سلیمانی» با حضور نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، مسئولان، مقامات لشکری و کشوری در حسینیه گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

وبینار علمی«مکتب شهید سلیمانی» برگزار شدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، وبینار علمی «مکتب شهید سلیمانی»، امروز، 14 دی‌، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، مسئولان، مقامات لشکری و کشوری در حسینیه گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در پیامی به این وبینار علمی، گفت: امروز سالگرد شهادت کسی را گرامی می‌داریم که در ایمان، شجاعت و اعتقاد بی نظیر بود. یاد، نام و گستره شخصیت او فراتر از مرزهای ایران و جهان اسلام بود و امروز همه جهان از او به عنوان اسوه حمایت از مظلومان و مستضعفان یاد می‌کند و چه بد است کار کسانی که می‌خواهند به خورشید سنگ بزنند و آن‌ را خاموش سازند.

در ادامه این پیام آمده است؛ باید به دنیا آموخت که حاج قاسم شخص نیست، مکتب است. نقطه نیست، راه است و شهادت او پایان نیست، آغاز و شروعی برای جهانی سازی گفتمان مقاومت است.

سردار سلیمانی آرمان‌های انقلاب را در خود تجسم کرد

نورالدین شیرین، مدیر شبکه قدس‌تی‌وی ترکیه نیز در ادامه گفت: چنانچه حضرت امیرالمومنین لقب اسدالله را داشتند، سردار سلیمانی نیز در عصر حاضر این خصلت را به شکل زیبا نشان داد و او، شیر خدا بود.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی شاید در اصل یک نفر باشد اما او یک مکتب است، او هدف و آرمان‌های انقلاب را در وجود خود تجسم کرد.

شیرین، افزود: سردار سلیمانی آیینه تمام نمای اسلام  بود و قهرمان اسلام در وجود او متجلی‌ و متجسم‌  شده بود.

مدیر شبکه قدس‌تی‌وی ترکیه، گفت: سردار سلیمانی مدرسه وحدت، مقاومت و عاشوراست و در چهره او رجایی‌ها، باهنرها، مطهری‌ها و عماد مغنیه‌ها را می‌‌بینیم.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، در این وبینار، اظهار کرد: شخصیت انقلابی مانند حاج قاسم سلیمانی نیازی به تمجید و تعریف ندارد، چرا که سردار سلیمانی یک شخصیت انقلابی، فراقومی و فراملی است و باید به عنوان یک چهره انقلابی و فراملی مورد تحلیل، تجزیه و تفسیر قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه داریم که سیمای حاج قاسم را به عنوان یک شخصیت فراملی ترویج دهیم، بیان کرد: میزان تاثیر شهادت ایشان بر اقشار مختلف مردم فارغ از هرگونه عقاید فکری، قابل انکار نیست و باید میزان تاثیر شهادت ایشان را بر همه اقشار جامعه مورد تحلیل قرار دهیم.

سردار عابدین خرّم، فرمانده سپاه عاشورا نیز در ادامه، اظهار کرد: امروز امت اسلام در سوگ شهید والا مقام سپهبد سلیمانی نشسته است، شخصیتی که همه مدافعان نهضت‌های اسلامی، خود را مدیون آن مرد بزرگ می‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، سردار سلیمانی در زمان حیاتش جبهه سلطه، رژیم صهیونیستی و آمریکا را درهم شکست و نقشه‌ آنان را برآب کرد، افزود: آن بزرگمرد در زمان شهادتش نیز با حضور امت اسلامی، سیلی محکم‌تری بر صورت استکبار جهانی نواخت.

در پایان این وبینار از پیش درآمد دانشنامه مکتب شهید سلیمانی به کوشش اساتید دانشگاه، پژوهشگران و جمعی از پیشکسوتان و علاقهمندان جبهه مقاومت رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha