وبینار گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود
کد خبر: 3943993
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
عباس مطهری خبر داد:

وبینار گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور از برگزاری وبینار حاج قاسم سلیمانی در آستانه اولین سالگرد شهادت وی خبر داد.

عباس مطهری، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج فرهنگیان کشور، عباس مطهری، رئیس این سازمان در رابطه با برگزاری وبینار گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: در سفری که اواخر تابستان به استان آذربایجان شرقی داشتیم، موضوع برگزاری وبینار شهید سردار سلیمانی به همت بسیج فرهنگیان استان آذربایجان شرقی مطرح شد. بر همین اساس قرار شد کار علمی در مورد شهید سلیمانی صورت بگیرد، لذا در این وبینار از «دانشنامه جامع مکتب شهید سلیمانی» نیز رونمایی خواهد شد.

وی درباره شرکت‌کنندگان این وبینار افزود: علاوه بر مهمان‌های استانی، دوستانی از کشور‌های منطقه در این وبینار شرکت می‌کنند. در وبینار شهید سردار سلیمانی، سخنرانانی از کشور‌های ترکیه و آذربایجان که با جبهه مقاومت همکاری دارند، شرکت خواهند کرد. همچنین دختر شهید سردار سلیمانی و تعدادی از فرماندهانی که با ایشان آشنایی داشتند، در این وبینار حضور دارند و سخنرانی می‌کنند. همچنین اعضایی از بسیج فرهنگیان استان‌ها به همراه هیئت‌های اندیشه‌ورز، در وبینار شهید سردار سلیمانی حضور خواهند داشت.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با اشاره به اهداف برگزاری وبینار شهید سردار سلیمانی، تصریح کرد: پرداختن به ابعاد شخصیتی و زندگی جهادی شهید سلیمانی از منظر تعلیم و تربیت، یکی از اهداف برگزاری وبینار مذکور است.

مطهری با اشاره به ارتباط وبینار شهید سردار سلیمانی با پویش لبخند رضایت اظهار کرد: از طرف دیگر، برگزاری این وبینار با محور دوم پویش لبخند رضایت که براساس ارتقای پرورش در دوران کرونا است، ارتباط دارد. در حقیقت تبیین شخصیت شهید سلیمانی باعث تقویت بُعد پرورش می‌شود.

وی همچنین درباره اینکه این پویش تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند، بیان کرد: پویش لبخند رضایت تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد. این پویش شامل سه محور است. اولین محور مربوط به انعکاس مجاهدت‌های معلمان در دوران کرونا در افکار عمومی و تقدیر همگانی از معلم‌ها است. محور دوم در زمینه کمک به ارتقای امر پرورش در دوران کرونا مطرح است و محور آخر مربوط به جهاد آموزشی و برای آموزش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مجازی است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور در مورد بازخورد‌ها نسبت به پویش لبخند رضایت خاطرنشان کرد: مهمترین بازخورد و عکس‌العملی که پویش لبخند و رضایت در جامعه فرهنگیان داشته، این است که افراد حاضر در جامعه آموزشی کشور به محض اطلاع از برگزاری چنین پویشی، نسبت به توجه بسیج فرهنگیان کشور به امر آموزش و پرورش ابراز خرسندی می‌کنند چراکه کمک مومنانه بسیج فرهنگیان تخصصی است و ناظر بر رفع نیاز‌های اساسی و ضروری حوزه تعلیم و تربیت است.

مطهری در پاسخ به پیشنهاد همسر شهید مجیری مبنی بر برگزاری دوره‌های اعتقادی برای معلمینی که هنوز وارد پروسه تدریس نشدند، یادآور شد: تقویت بنیاد‌های اعتقادی و تفکری معلم‌هایی که در مرحله دانشجویی هستند برعهده بسیج دانشجویی است، اما برمبنای همکاری بسیج فرهنگیان و بسیج دانشجویی قرار بر این شد که این دانشجویان در دوران کرونا برای تحقق محور‌های دوم و سوم پویش لبخند رضایت مشارکت کنند.
انتهای پیام
captcha