انتقاد حق‌شناس از تخریب مدیریت شهری و شورای شهر در حوزه تبلیغات دینی
کد خبر: 3918988
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳

انتقاد حق‌شناس از تخریب مدیریت شهری و شورای شهر در حوزه تبلیغات دینی

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، ضمن انتقاد از تخریب مدیریت شهری و شورای شهر در حوزه تبلیغات دینی و شعائر مذهبی از سوی نهاد‌های تبلیغاتی و سازمان‌های اطلاع‌رسانی گفت: شهرداران مناطق و سازمان‎های مسئول در مقایسه با سال‎های پیشین بیشترین تلاش را برای تکریم شعائر به کار بستند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شورای شهر تهران، محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و سی و سومین جلسه رسمی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، گفت: چندی است که به صورت همزمان و سازمان یافته، نهاد‌های تبلیغاتی و سازمان‌های اطلاع‌رسانی از‌ جمله برخی شبکه‌های صدا و سیما در یک هماهنگی آشکار و نانوشته و غیرمتعارف سعی در تخریب مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر نموده که چرا در ایام عزای حضرت اباعبدالله(ع) شهر سیاهپوش و تجهیز نشده است و تمهید کافی صورت نگرفته است؟

‎ حق‌شناس تأکید کرد: در حالی که گزارش‌های رسیده حکایت دارد شهرداران مناطق، سازمان‌های متولی و معاونت فرهنگی و اجتماعی و سازمان فرهنگی و هنری در مقایسه با سال‌های پیش بیشترین تلاش را برای تکریم و تعالیم شهر تهران به کار بسته که موجب شفافیت و تشکر فراوان است و آمار اقدامات نیز مؤید این پیشرفت به صورت کمی و کیفی است.

وی افزود: نکته عجیب اینکه مشخص نیست علت این تهاجم غیرمنصفانه و افزایش سطح مطالبات و توقعات با این شدت که مسیری منطقی را طی نمی‌کند، چیست؟ گویا منتقدان محترم خبر ندارند که در این شهر ده‌ها سازمان و نهاد‌های کوچک و بزرگ وجود دارد که فلسفه تأسیسشان این بوده و کار ذاتی آن‌ها همین است و برای این وظیفه هزاران میلیارد بودجه از بیت‌المال و مسلمین دریافت می‌دارند.

‎حق‌شناس ادامه داد: آیا در این شهر اوقاف و خیریه وجود ندارد؟ آیا در این شهر هزاران مسجد و سازمان امور مساجد تعطیل هستند؟ آیا در این شهر دفتر تبلیغات اسلامی با ده‌ها شعبه موجود نیست؟ آیا در این شهر دفتر تبلیغات اسلامی وجود خارجی ندارد؟ آیا در این شهر ده‌ها بنیاد کوچک و بزرگ، چون مستضعفان و ۱۵ خرداد، بسیج و اوج با مسئولیت مستقیم فرهنگی موجود نیستند. آیا در این شهر ستاد برگزاری نماز جمعه مسئولیتی ندارد؟ آیا در این شهر هزاران شعبه بانک و ده‌ها سازمان و وزارتخانه(وزارت فرهنگ و ارشاد سلامی) و دیگر سازمان‌های مربوطه محو بودند؟ آیا این رویکرد که همیشه مسئولیت به عهده مردم متدین و عاشقان اباعبدالله(ع) بوده و به بهترین نحوه هم صورت می‌گرفته است، باید بهانه‌ای برای تهاجم و تخریب و طرح پرسش‌های بدون اساس باشد؟ یاد خوش سهراب به خیر و شادی که فرمود چشم‌ها را باید شست، جور دیگر باید دید.
انتهای پیام
captcha