اجرای طرح امنیت اخلاقی در راستای صیانت از خانواده‌ است
کد خبر: 3910771
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲

اجرای طرح امنیت اخلاقی در راستای صیانت از خانواده‌ است

معاون اجتماعی نیروی انتظامی کردستان با اشاره به اینکه به مقوله بدحجابی باید به صورت ریشه‌ای توجه شود، تصریح کرد: طرح امنیت اخلاقی در راستای صیانت از شأن و منزلت خانواده‌ها اجرا می‌شود.

اجرای طرح امنیت اخلاقی به گزارش ایکنا از کردستان، امیر هوشنگ حیدریان، معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کردستان امروز، 25 تیرماه در دیدار با مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی 27 دستگاه متولی و مسئول در بحث عفاف و حجاب هستند که کارهای فرهنگی، ایجابی و پیشگیرانه در این حوزه انجام خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه به مقوله بدحجابی باید به صورت ریشه‌ای توجه شود، افزود: بدحجابی یکی از دغدغه‌های اصلی تمام دوستداران اسلام بوده چرا که متأسفانه امروز جای ارزش و ضد ارزش عوض شده است.

حیدریان بیان کرد: طرح امنیت اخلاقی در راستای صیانت از شأن و منزلت خانواده‌ها اجرا می‌شود و در این راستا همه مسائل مشخص و معین شده است.

وی به اهمیت رعایت عفاف و حجاب در دین اسلام اشاره و اعلام کرد: در آیات متعددی از قرآن کریم به رعایت عفاف و حجاب بین مردان و زنان اشاره شده و لازم است این معروف الهی در جامعه اسلامی به خوبی رعایت شود.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی کردستان اعلام کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا داشته باشد که پوشش و حجاب در جامعه یک مقوله شخصی بوده بلکه به موازات تأثیری که در جامعه دارد، مسأله‌ای کاملاً اجتماعی و مهم است.

وی تأکید کرد: کشف حجاب براساس جرائم قضایی مصداق مجرمانه است و امید داریم با همکاری و همراهی مردم بتوانیم توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کنیم و به معدود افرادی هم که مرتکب اینگونه جرایم می‌شوند یا بر ارتکاب جرم اصرار دارند ضمن ارائه تذکر اقدامات قانونی لازم در جهت اصلاح آن‌ها انجام می‌شود.

حیدریان با اشاره به اینکه امروزه از جنگ سخت افزاری خارج شده ایم و دشمن خانواده‌ها را نشانه گرفته‌اند، ادامه داد: یکی از استراتژی‌های بسیار جدی معاندان، شبکه‌های ماهواره ای، دشمنان داخلی و خارجی، گروهک‌های ضد انقلابی و ... این است که اخلاق را از جامعه دینی بزدایند.

وی اعلام کرد: به مقوله بدحجابی باید به صورت ریشه‌ای توجه شود و نیروی انتظامی در کنار کارهای سلبی بیشتر در این حوزه در بحث فرهنگی با برگزاری کلاس های عفاف و حجاب وارد عمل شد تا به این طریق کسانی که به هر شکلی در بحث عفاف و حجاب قانون شکنی کرده اند ارشاد و راهنمایی شوند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی کردستان افزود: مشاوره می‌تواند مهارت‌های رفتاری را آموزش بدهد و آمادگی بیشتری به افراد برای حل مشکلات ارائه بدهد، و مشاوره، توان اجتماعی، تحمل، چگونگی برخورد و در نهایت میزان سازش اجتماعی افراد را بالا می‌برد.

وی تاکید کرد: مرکز مشاوره و آرامش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان نسبت به ارائه خدمات مشاوره‌ای به عموم شهروندان با هدف شناسایی زمینه‌های رفتار نابهنجار، کمک به حل مشکلات افراد و ارتقا توان مقابله‌ای آنها در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی راه اندازی که با داشتن کادر متخصص و مجرب با رشته‌های تحصیلی روانشناسی و مشاوره در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در زمینه‌های خانوادگی، فردی، تحصیلی، مشاوره پیش از ازدواج و روان سنجی به صورت فردی و گروهی خدمات ارائه می‌دهد.

سرهنگ حیدریان با بیان اینکه با تلاش مشاوران و مددکاران کلانتری‌های استان کردستان در سه ماهه ی سال جاری حدود ۸۵ درصد پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های خانوادگی منجر به صلح و سازش شده است، اعلام کرد: هدف اصلی خدمات مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها، صلح و سازش پرونده‌های قضائی است.

در ادامه بتول سرکانی، مسئول بسیج جامعه زنان کردستان اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد مردم کشورمان به موضوع حجاب و عفاف نگاه اعتقادی دارند، چرا که حجاب میراث کهن و ملی ایران است.

وی افزود: در واقع طی چند هزار ساله سابقه تاریخی ملت ایران، حجاب و عفاف مد نظر اقوام مختلف ایرانی بوده و نوشته‌ها و آثار تاریخی باقی مانده دوره‌های مختلف کشورمان موید رعایت این مهم در کشورمان بوده است.

سرکانی یادآور شد: بیش از 200 برنامه ی پیشنهادی توسط بسیج جامعه زنان کردستان در هفته ی حجاب و عفاف برگزار خواهد شد که برگزاری نشست‌های روشنگری با موضوع عفاف و حجاب از دیدگاه آموزه های دینی و اسلامی، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در سطح حوزه و پایگاه های مقاومت، برگزاری مسابقه مقاله نویسی با موضوعات عفت در فضای مجازی از جمله ی این برنامه‌هاست.

انتهای پیام
captcha