بی‌توجهی 12 دستگاه به اتمام‌ِ حجت وزیر ارشاد
کد خبر: 3906686
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی – ترویجی قرآن بیان کرد:

بی‌توجهی 12 دستگاه به اتمام‌ِ حجت وزیر ارشاد

محمدمهدی عزیززاده با اشاره به اینکه تا تاریخ 25 خردادماه تنها شش دستگاه گزارش هزینه‌کرد اعتبارات سال 98 را ارسال کرده‌اند، گفت: برخی از این گزارش‌ها نیاز به ارزیابی حضوری دارد و تاکنون از دو دستگاه، ارزیابی حضوری به عمل آمده است؛ سایر دستگاه‌ها نیز طی روزهای آینده ارزیابی می‌شوند.

محمدمهدی عزیززاده مدیر کل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی - ترویجی قرآن کریم

از میان دستورجلسات پنجاه‌وپنجمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی – ترویجی قرآن، مهمترین آن ارائه گزارشی از هزینه‌کرد اعتبارات اجرایی‌سازی سند توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن در سال 97 بود.

به هنگام تشکیل این جلسه (19 خرداد‌ماه 99) فقط دو دستگاه، گزارش هزینه‌کرد اعتبارات 97 را به کمیسیون اعلام کرده‌ بودند، در حالی که تعداد دستگاه‌هایی که ملزم به ارائه گزارش بودند، 18 دستگاه‌ است! این بی‌توجهی دستگاه‌ها به فراخوان‌های کمیسیون، گلایه سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به دنبال داشت و برای همین فرصتی یک‌هفته‌ای به دستگاه‌ها داده شد تا نسبت به اعلام گزارش هزینه‌کرد اعتبارات خود اقدام کنند. در ادامه برای اطلاع از وضعیت این موضوع گفت‌وگویی با محمدمهدی عزیززاده، مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی – ترویجی قرآن صورت گرفته است؛ همچنین در این گفت‌وگو درباره سرنوشت سند قرآن و فضای مجازی نیز پرسش شده است که در ادامه می‌خوانید.


بیشتر بخوانید: 



عزیززاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اینکه تا 25 خردادماه (آخرین فرصت برای ارائه گزارش‌ها) تنها شش دستگاه‌ گزارش هزینه‌ها را ارسال کرده‌اند، گفت: اطلاعات تکمیلی‌تری دریافت شده است که برخی از آنها نیاز به ارزیابی حضوری دارد. در همین راستا ارزیابی حضوری از دو دستگاه صورت گرفته و سایر دستگاه‌ها نیز طی روزهای آینده انجام خواهد گرفت.

وی درباره نوع برخورد کمیسیون با دستگاه‌هایی که این گزارش را ارسال نکرده‌اند، گفت: دستگاه‌های که گزارش‌های قبلی را ارائه نداد‌ه‌اند، قسط دوم اعتبارات را به هیچ وجه دریافت نخواهند کرد، ولی همچنان نسبت به میزان اعتباری که در مرحله اول دریافت کرده‌اند، موظفند گزارش خود را ارائه دهند. هر نوع تفاهم و اعتبار جدید، منوط به تسویه اعتبارات قبلی است.

سرنوشت سند قرآن و فضای مجازی

مدیرکل دبیرخانه کمیسیون‌ توسعه فعالیت‌های تبلیغی – ترویجی قرآن در مورد وضعیت سند قرآن و فضای مجازی نیز بیان کرد: سند به تاریخ 27 آذرماه سال 97 برای مرکز ملی فضای مجازی ارسال و درخواست شد تا در معاونت محتوایی مورد بررسی قرار گیرد و پس از آن در صحن شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسد.

عزیززاده با تأکید بر اینکه در جلسات معاونت محتوایی برای دفاع از این سند نیز حضور یافته است،‌ بیان کرد: پیگیری‌ها را به مدت یک سال ادامه دادیم، اما متأسفانه مدت زیادی از برپایی آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی می‌گذرد.

وی با تأکید بر اینکه مدل مطلوب ما برای سند مهم قرآن و فضای مجازی این بود که حتما در شورای عالی فضای مجازی نیز تصویب و از آن موضع به دستگاه‌ها ابلاغ شود،‌ گفت: البته با توجه به اینکه این سند در شورای توسعه فرهنگ قرآنی به تصویب رسیده است، حتماً در سال 99 اقدامات جدی برای اجرایی شدن آن انجام خواهد گرفت.

مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی – ترویجی قرآن اظهار کرد: دنبال تشکیل کارگروهی برای اجرایی‌سازی آن در مجموعه مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم، لذا منتظر فرایند شورای عالی فضای مجازی نخواهیم ماند. با توجه به اینکه سند مصوبه شورای توسعه را دارد، هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.

عزیززاده با تأکید بر اینکه تلاش می‌شود تا طی یک ماه آینده این کارگروه ایجاد شود، گفت: برای عرصه فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی نیاز به یک نقشه راه مشخص و انسجام در این زمینه وجود دارد تا این فعالیت‌ها به صورت هم‌افزا،‌‌ هم‌جهت و هدفمند انجام شود. سند قرآن و فضای مجازی می‌تواند این نقش را ایفا کند و این راهبری را انجام دهد. افق‌های روشن و آینده‌نگرانه و پیش‌برنده‌ای در این سند تدوین شده است و از این جهت انسجامی که لازم است از طریق سند، تحقق خواهد یافت.

گفت‌وگو از تیمور کاکایی

انتهای پیام
captcha