تمدید مهلت ارسال اثر به همایش کتاب‌سال حوزه تا 20 تیرماه
کد خبر: 3906212
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶

تمدید مهلت ارسال اثر به همایش کتاب‌سال حوزه تا 20 تیرماه

دبیر بیست و دومین دوره همایش کتاب‌سال حوزه علمیه از تمدید فراخوان این دوره از همایش تا 20 تیرماه خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی‌حاجی دبیر همایش کتاب‌سال حوزه علمیهحجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی‌حاجی، دبیر همایش کتاب‌سال حوزه علمیه، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: بیست و دومین دوره این همایش از فروردین‌ماه امسال فراخوان شده است و ابتدا، پایان خردادماه به عنوان آخرین مهلت تعیین شد. امسال به خاطر شرایط خاص کشور و بیماری کرونا، این مهلت تا 20 تیرماه تمدید شده است.
 
وی بیان کرد: همایش برای ناشرین و مراکز پژوهشی، استادان و محققان حوزه در علوم انسانی و اسلامی در رشته‌های تفسیر و علوم قرآن، حدیث و درایه و رجال، فلسفه، کلام، اخلاق و عرفان، تاریخ و سیره و تراجم، فقه و اصول، کتب مرجع، ادبیات و هنر، علوم اجتماعی، اقتصاد، مدیریت، حقوق، علوم سیاسی، علوم تربیتی، روان‌شناسی، تصحیح و تحقیق و تکنولوژی آموزشی و انقلاب اسلامی فراخوان شده است.
 
دبیر همایش کتاب‌سال حوزه با بیان اینکه همایش مخصوص طلاب، محققان و استادان خواهر و برادر حوزوی در داخل و خارج کشور است، افزود: آثار با محوریت علوم اسلامی و علوم انسانی که چاپ اول آن در سال ۱۳۹۸ انجام شده است، همچنین مقالات دکتری و یا سطح چهار از سوی علاقه‌مندان در حال ارسال به دبیرخانه همایش است. طلاب خواهر و برادر می‌توانند با ورود به سایت همایش، آثار از جمله مقالات دفاع شده دکتری در سال ۹۸ را برای دبیرخانه ارسال کنند. تمام پژوهشگران در رشته‌های مرتبط با علوم اسلامی و انسانی اعم از ایرانی و غیرایرانی که آثارشان را در سال ۹۸ چاپ کرده باشند، می‌توانند در همایش شرکت کنند.
 
مقیمی‌حاجی با اشاره به نیازهای حوزه و انقلاب اسلامی و ضرورت پرداختن به آن در قالب همایش کتاب سال حوزه، تصریح کرد: محورهای ویژ‌ه‌ای مانند ابعاد علمی بیانیه گام دوم انقلاب؛ زن و خانواده؛ الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت؛ علوم انسانی اسلامی، فضای مجازی؛ آسیب‌های اجتماعی؛ جمعیت؛ اقتصاد مقاومتی؛ سبک زندگی اسلامی؛ هنر(فلسفه هنر، هنر در اسلام) و محیط زیست و منابع طبیعی برای این همایش درنظر گرفته شده است که تا ۵ سال ثابت می‌ماند و کسانی که در این بخش ویژه آثار را ارسال کنند از امتیاز ویژه برخوردار خواهند شد.
 
دبیر همایش کتاب سال حوزه اضافه کرد: آثار متعددی داشته‌ایم که در سال‌های قبل هم با کسب امتیاز ویژه به برگزیدگی دست یافتند؛ این محورها مانند جمعیت، خانواده، پیشرفت، هنر و ابعاد بیانیه گام دوم، کرونا و پساکرونا و ... که بیش از ده محور ویژه می‌شود، مورد حمایت ویژه قرار گرفته و از امتیاز مخصوص برخوردار می‌شوند. بارگذاری «فایل الکترونیکی پایان‌نامه» با فرمت word یا pdf و «تصویر صورت‌جلسه دفاعیه» در هنگام ثبت‌نام ضروری است، همچنین ارائه نسخه زبان مبدأ، برای کتاب‌های ترجمه شده الزامی است.
 
به گفته مقیمی، حوزوی بودن پدیدآورندگان آثار، کتاب‌هایی که چاپ اول آنها (توسط ناشران داخلی) در سال ۱۳۹۸ شمسی (۱۴۴۰ تا ۱۴۴۱ قمری، ۲۰۱۹ میلادی) باشد، کتاب‌هایی که چاپ اول آنها (توسط ناشران خارج از کشور) در سال ۱۴۳۹ تا ۱۴۴۱ قمری یا ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ میلادی باشد، از جمله شرایط شرکت در همایش اعلام شده است.
 
علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تلفن دبیرخانه؛ ۵-۰۲۵۳۲۱۳۵۶۰۳ یا مراجعه به سایت اینترنتی همایش به نشانی www.ketabeHowzeh.ir، همچنین از طریق سامانه پیام کوتاه: ۱۰۰۰۰۷۰۲۰ یا نشانی پستی: قم، جمکران، بلوار انتظار، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه با دبیرخانه مرتبط باشند.
انتهای پیام
captcha