خروش آزادی‌خواهی در جهان‌ِ تشنه عدالت و صلح
کد خبر: 3904773
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹
یادداشت/

خروش آزادی‌خواهی در جهان‌ِ تشنه عدالت و صلح

«جورج فلوید» سمبل تمام انسان‌های خرد شده زیر پای تمدن وحشی غرب است، برای اینکه بشریت بتواند نفس بکشد؛ مبارزه با برده‌داری و نژادپرستی را باید ستود، جهان‌ امروز بیشتر از همیشه محتاج گسترش عدالت و صلح جهانی است.

زانو روی گردن، این همان تکنیکی است که یک افسر پلیس مینیاپولیس برای کشتن یک مرد سیاهپوست 46 ساله با بالاترین ظلم و ستم استفاده کرد و بازنشر آن در فضای مجازی بار دیگر موجب تأثر مردم مظلوم و ستمدیده جهان شد.

ناله‌هایی که در خواهش برای نفس کشیدن توسط پلیس متکبر سیستم سرمایه‌داری شنیده نشد و پس از 8 دقیقه و 46 ثانیه به خاموشی رفت و هیچ علائمی از زندگی نشان نداد، اما وجدان‌های بیدار میلیون‌ها نفر صدای این ناله‌ها را شنیدند و به قیمت خون او در حرکتی طوفانی موجب تکان پایه‌های سیستم امپریالیستی و نژادپرست غربی، شدند.

اگرچه قرار دادن زانو روی گردن برای مدت کوتاهی یک روش ظالمانه و خطرناک پلیس آمریکا برای بیهوش کردن مجرمان است، اما در حقیقت یک استراتژی آمریکایی است که از زمان تأسیس این کشور علیه کشورها و جوامع ضعیف‌تر از کشورهای متحد استفاده شده است.

به راستی آیا صدای سرخ‌پوستان آمریکایی با فشار زانو بر روی گلویشان متوقف ‌شد؟ آیا صدای هزاران ژاپنی در ناکازاکی و هیروشیما خاموش شد؟ کسانی که در اثر حمله اتمی آمریکا به آتش کشیده شدند.

بیش از 60 سال است که این زانوی ظلم، گردن مردم کوبا و فلسطین را می‌فشارد و بیش از 40 سال است که زانوی حکام ستمکار آمریکا نیز بر گردن مردم ایران قرار گرفته است.

همچنین مردم ونزوئلا چندین دهه است که زانوی سنگین آمریکا را بر گردنشان احساس کرده‌اند و مردم جهان نیز سالهاست که تنگی نفس مردم کشورهایی نظیر افغانستان، عراق، سوریه و یمن را دیده‌اند.

آیا زندان‌های مخوف ابوغریب و گوانتانامو را به یاد دارید؟ باور کنید این طبیعت آمریکا است و همواره رفتارش با بشریت خصمانه است تا آنجا که هیچ تفاوتی بین ملت خود و سایر ملل قائل نیست.

جورج فلوید سمبل تمام انسان‌های خرد شده زیر پای تمدن وحشی غرب است و آن پلیس سمبل شیطانی است که از قلب همین تمدن بیرون آمده است.

برای اینکه بشریت بتواند نفس بکشد، مبارزه با برده‌داری و نژادپرستی را باید ستود و ظلم، تحریم و بی‌عدالتی را محکوم کرد چراکه این رنج‌های مشترک انسان‌هاست.

زمین وارث مستضعفان و محرومان است و این پیام، فرمان خالق بزرگ زمین و آسمانهاست. جهان‌ امروز بیشتر از همیشه محتاج گسترش عدالت و صلح جهانی است؛ آرزویی برای برچیده شدن بساط ظلم و ستم که با ظهور حضرت بقیة‌الله(عج) منجی عالم بشریت، محقق خواهد شد.
 
به قلم حسین عبدالعزیزی
انتهای پیام
captcha