به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی، در پیامی به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی، ضمن گرامیداشت و تبریک این روز به مدیران و فعالان روابط عمومی در واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی، تأکید کرد که این گروه باید مدیریت نوین بر ارتباطات، پایبندی به اخلاق حرفهای و اعتماد و کوشش برای آرامش افکار عمومی را سر لوحه کار خود قرار دهند.
متن پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
روز ارتباطات و روابط عمومی را به گروه بزرگی از همکاران عزیزم تبریک میگویم؛ چه مدیران و فعالان روابط عمومی در واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی و ستاد این نهاد، چه همکاران شاغل در خبرگزاریها، رسانههای دیجیتال و مکتوب وابسته به جهاددانشگاهی که همگی اعضای پیکره ارتباطی جهاددانشگاهی را تشکیل میدهند. همچنین جا دارد این روز را به دانشجویان شاغل به تحصیل در رشتههای مرتبط در مراکز آموزش عالی این نهاد تبریک بگویم.
علاقهمندم به رسم چند سال اخیر و به بهانه فرارسیدن 27 اردیبهشتماه، نکاتی را مورد تأکید قرار داده و تحلیلی هر چند مختصر از شرایط کنونی در عرصه ارتباطی جهاددانشگاهی به همکاران تلاشگرم ارائه نمایم.
اگر تعادل در جامعه را به عنوان یک دستاورد مهم ارتباطی و زمینهساز و سرعتبخش تحقق اهداف پیشرفت کشور نظیر جهش در تولید یا ایجاد همدلی و عبور کم هزینه از بحرانها بدانیم، باید برای آن برنامهریزی و تلاش مضاعف کنیم.
جهاددانشگاهی در سال 1399، چهل سالگی خود را تجربه میکند و این مهم بدین معناست که همه فعالیتهای آن، از جمله اقدامات مربوط به مدیریت ارتباطات میتوانند پا را فراتر از معرفی و اثبات توانمندیهای متنوع این نهاد گذاشته و نقش خود را در به تعادل رساندن جامعه به خوبی ایفا کنند.
توازن و تناسب عوامل گوناگون ایجابی و سلبی در جامعه که آن را با نام جامعه متعادل میشناسیم، با جاافتادن مفاهیم و تحقق عواملی به وجود خواهد آمد.
خردورزی و عقلانیت، مسئولیت اجتماعی و همگانی، سواد رسانهای، شکیبایی و مقاومت، اخلاقیات نظیر امانتداری و همچنین قوانین متناسب و بازدارنده از جمله عوامل مؤثر در به تعادل رسیدن جامعه است.
معتقدم جهاددانشگاهی با اندوخته دانش و تجربه خود میتواند طیف وسیعی از اقدامات را برای کمک به تعادل بخشیدن جامعه و تحقق جامعه متعادل اجرا کند؛ از سادهسازی محتواهای پیچیده علمی و ارائه به افکار عمومی گرفته تا جریانسازی رسانهای پیرامون ملزومات جهش تولید، از طراحی قالبهای جدید و مخاطبپسند در ارتباطات فضای دیجیتال تا حرکت به سمت روابط عمومی هوشمند، از معرفی الگوهای امیدآفرین پیشرفت تا مشارکت دادن جوانان در پروژهها و کمپینهای بزرگ مسئولیت اجتماعی، تنها نمونههایی از اقدامات مورد اشاره است.
بدون شک، همه همکاران فعال در حوزه روابط عمومی و ارتباطات با امعان نظر، میتوانند به خوبی سهم و نقش خود را در موضوع تعادل اجتماعی چه در محدوده اجتماع سازمانی و چه در جامعه با ابعاد گستردهتر تعیین و پیشنهادهای نوآورانه خود را طرح و اجرا کنند.
در پایان، از تلاشهای صورت گرفته توسط همکارانم قدردانی میکنم و امیدوارم سال 1399 برای این عزیزان، توأم با موفقیت باشد و مدیریت نوین بر ارتباطات، پایبندی به اخلاق حرفهای و اعتماد و همچنین کوشش برای آرامش افکار عمومی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
حمیدرضا طیبی
رئیس جهاددانشگاهی
27 اردیبهشت 1399
انتهای پیام