رخ‌نمایی همدلی ایرانیان در مقابله با کرونا و تداعی روزهای دفاع مقدس
کد خبر: 3899241
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
امام جمعه زابل بیان کرد:

رخ‌نمایی همدلی ایرانیان در مقابله با کرونا و تداعی روزهای دفاع مقدس

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر کیخا گفت: بیماری کرونا همه جهان را درگیر و دچار مشکلاتی کرد اما به برکت کلام ولی فقیه یک همدلی و هم‌زبانی برای مقابله با این بیماری در جامعه شکل گرفت و همه مردم جهادی وارد میدان شدند و صحنه‌های روزهای دفاع مقدس تداعی شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر کیخا، امام جمعه زابل، 26 اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان ضمن تسلیت به‌مناسبت ایام شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) و توصیه به رعایت تقوی و تلاش برای ساماندهی امور زندگی، گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و تهذیب نفس است. در این روزها سعی کنیم انس خاصی با قرآن داشته باشیم، تلاوت یک آیه در این ماه مبارک مطابق یک ختم قرآن در ماه‌های دیگر است.

وی در ادامه با اشاره به عدم برگزاری مراسم نماز جمعه به دلیل شیوع کرونا، گفت: امروز اولین نماز جمعه سال جدید در شهرستان زابل برگزار می‌شود، به جهت اهمیت سلامت جامعه و طبق نظر متخصصین و ستاد ملی مبارزه با کرونا، مراسم‌های نماز جمعه به طور موقت و به مدت 11 هفته برگزار نشد، حتی درب حرم‌های مطهر در سراسر کشور بسته شد، و این بیش از پیش عقلانیت نظام اسلامی را پررنگ‌تر کرد.

امام جمعه زابل اظهار کرد: این بیماری جهان را درگیر و دچار مشکلات و گرفتاری‌هایی کرد اما به برکت جمهوری اسلامی و برکت ولی فقیه که کلام‌شان آرامش را در جامعه ایجاد کرد و یک همدلی و هم‌زبانی خاصی در جامعه برای مقابله با ویروس کرونا شکل گرفت و ایران اسلامی در مقابل دشمنان سربلند شد. همه حول محور ستاد ملی مبارزه با کرونا حرکت کردند، پزشکان و پرستاران تنها نماندند، نیروهای مسلح، بسیجیان، دانشجویان، طلاب و همه مردم جهادی وارد میدان شدند و صحنه‌های روزهای دفاع مقدس تداعی شد. با صدور فرمان رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه، ایران اسلامی عطر و بوی جامعه مهدوی گرفت و این کمک‌های مؤمنانه در این روزهای خاص نور امید را در جامعه منتشر کرد.

حجت‌الاسلام کیخا با اشاره به شور و شوق نیروهای مخلص و جهادی در کمک به رفع این مشکل جهانی به همت زایدالوصف عموم مردم در جای جای مملکت اسلامی پرداخت و افزود: کارگاه‌های تولید ماسک و دستکش به همت خود مردم و گروه‌های جهادی شکل گرفت و کمک به بیماران و خانواده‌های گرفتار شده سرلوحه همه قرار گرفت، یک همدلی به تمام معنا به جهان نشان داده شد. جمهوری اسلامی ایران و ملت شریف ایران اسلامی در این میدان هم سربلند شدند و زیبایی‌های اسلام را نشان دادند که در سخت‌ترین میادین با توکل به خدای متعال و استفاده از استعدادهای خدادادی می‌تواند پیروز باشد.

وی ادامه داد: این همدلی نشان داد که علی‌رغم شیطنت بدخواهان، ایران اسلامی مملو از سلیمانی‌هاست. ترور سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی بیش از پیش عطر جهاد و شهادت را در جبهه مقاومت منتشر کرد. شیشه عطری که شکسته شد و عطر دل‌انگیزش دل‌های آماده را معطر به عطر عشق به خدا کرد.

امام جمعه زابل با پرده‌برداری از خیانت‌های آشکار و پنهان استکبار جهانی و بی‌اعتنایی سردمداران کشورهای غربی به مردمان‌شان، تصریح کرد: در این ایام خاص، کرونا باعث شد چهره واقعی غرب نمایان شود و با برداشته شدن نقاب از چهره پلید استکبار جهانی، ضعف آنها برملا شد. غرب و آمریکا با آن همه ادعا در پیشرفت و تکنولوژی زمین‌گیر شدند، اتحادیه اروپا از هم پاشید، نه تنها به هم کمک نکردند، بلکه امکانات پزشکی همدیگر را دزدیدند و نگاه آنان به انسان‌ها و حتی به مردم خودشان معلوم شد.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی زابل در ادامه گفت: ان‌شاءالله با توکل بر خدای متعال و با رعایت اصول بهداشتی از این گرفتاری با صحت و سلامتی عبور خواهیم کرد. لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عمل به توصیه‌های وزارت بهداشت و ستادملی مبارزه با ویروس کرونا را جدی بگیریم؛ امیدواریم که طب جدید و طب سنتی و اسلامی با هم در مبارزه با این ویروس منحوس هماهنگ و متحد شوند.

امام جمعه شهرستان زابل بیان کرد: امسال از سوی مقام معظم رهبری، سال جهش تولید نام‌گذاری شد؛ نام‌گذاری سال‌ها در عناوین اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و جهش تولید، نشان از اهمیت اقتصاد و اولویت آن دارد. ارکان جهش تولید، مجلس و قانون‌گذاری، دولت و اجرا، جامعه و سبک زندگی است. هر خانه حتی‌الامکان محل تولیدات مایحتاج خود باشد، استفاده از کالای ایرانی و تولید ملی سرلوحه همه قرار گیرد و البته دولتمردان نیز باید همکاری و پشتیبانی کنند.
 

حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha