آجا نخستین بنیان‌گذار مسابقات قرآنی ارتش‌های کشورهای اسلامی در جهان است
کد خبر: 3892951
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
سرهنگ میدانی:

آجا نخستین بنیان‌گذار مسابقات قرآنی ارتش‌های کشورهای اسلامی در جهان است

رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران نخستین بنیان‌گذار و برگزارکننده مسابقات قرآنی ارتش‌های کشورهای اسلامی در جهان است.

سرهنگ مهدی میدانی، رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به کارنامه درخشان فعالیت‌های قرآنی ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی و مدال‌های برترین آن، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران اولین ارگان کشور است که فعالیت‌های قرآنی را به عنوان یک اصل مهم وجهه همت خود قرار داده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دستور امام راحل مبنی بر عدم انحلال ارتش، اولین سازمان و نهادی که به پشتوانه نیروهای انقلابی و قرآنی خود، با برنامه‌ریزی منسجم، نسبت به تشکیل کلاس‌های قرآن و آموزش آن اقدام کرد و اولین مسابقات قرآنی را جهت کارکنان پایور و وظیفه در سال 1360 برگزار کرد، ارتش بود. مسابقاتی که حتی با آغاز جنگ تحمیلی و موشک‌باران کشور، از سوی رژیم بعث عراق تعطیل نشد و تا به امروز همه‌ساله با‌شکوه برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه ارتش نخستین بنیان‌گذار و برگزارکننده مسابقات قرآنی ارتش‌های کشورهای اسلامی در جهان است، ادامه داد: ارتش با شناخت اهمیت اتحاد بین مسلمانان و کشورهای اسلامی در مواجه با استکبار جهانی، در یک اقدام بدیع و ابتکاری، نخستین مسابقات قرآن ارتش‌های کشورهای اسلامی را در سال 1372 در مسجد امام خمینی(ره) ستاد مشترک ارتش برگزار کرد. همچنین دومین و سومین دوره این مسابقات را در سال‌های 75 و 79 میزبانی کرد. در هشت دوره برگزاری این مسابقات، ارتش همواره رتبه‌های اول یا دوم تیمی این مسابقات را کسب کرده است.
میدانی اظهار کرد: ارتش با توجه به منویات فرماندهی معظم کل قوا در خصوص اهمیت و جایگاه خانواده، اقدام به برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآنی ویژه خانواده‌های کارکنان در سال 80 کرده است که تا‌کنون 19 دوره این مسابقات برنامه‌ریزی و برگزار شده است.
رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با اشاره به دیگر درخشش فعالیت قرآنی ارتش، ادامه داد: سازمان توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی کشور در سال 1394 با پایش فعالیت‌های قرآنی تمامی سازمان‌های لشکری و کشوری، ارتش را به عنوان یکی از نهادهای برتر در سطح کشور و به عنوان برترین نهاد بین نیروهای مسلح انتخاب و اعلام کرد.
وی اظهار کرد: همچنین شورای عالی مسابقات قرآنی کشور وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه با رصد و بازدید از روند برگزاری مسابقات قرآنی 115 نهاد برگزار‌کننده این مسابقات در سطح کشور، ارتش را به عنوان یکی از پنج نهاد برتر در زمینه برگزاری مطلوب مسابقات قرآنی در سه سال متوالی(سال‌های 96 تا 98) انتخاب کرد.
میدانی با اشاره به اینکه ارتش در عمل به حدیث نبوی و توجه به عترت در کنار قرآن از سال 88 اقدام به برگزاری جشنواره حدیث کرده است، تصریح کرد: این جشنواره به صورت منسجم و گسترده با حضور حداکثری کارکنان پایور، وظیفه، بانوان شاغل، دانشجویان دانشگاه‌های آجا و خانواده‌های کارکنان برگزار کرده است.
رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش بیان کرد: تاکنون هشت دوره جشنواره سراسری حدیث در ارتش برنامه‌ریزی و برگزار شده و در سال 99 نیز نهمین دوره این جشنواره و برای نخستین بار با رده سنی فرزندان زیر 15 سال خانواده‌های کارکنان در سطح کل یگان های ارتش برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha