مردمی و الهی بودن، ویژگی خاص انقلاب اسلامی ایران
کد خبر: 3875867
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

مردمی و الهی بودن، ویژگی خاص انقلاب اسلامی ایران

گروه سیاست و اقتصاد ــ مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ابهر گفت: مردمی و الهی بودن ، ویژگی خاص انقلاب اسلامی ایران است‌ و برپایه انقلاب توحیدی شکل گرفته است.

مردمی و الهی بودن، ویژگی خاص انقلاب اسلامی ایرانحجت‌الاسلام ابراهیم شاهسوندی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ابهر در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به وجه تمایز حرکت حضرت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها در جهان، تصریح کرد: انقلاب امام خمینی (ره) انقلاب توحیدی بود و همه را به سوی خدا سوق می‌داد در حالی که سایر انقلاب‌های دیگر در جهان مردم را به سوی خود سوق می‌دهند.

وی با اشاره به تداوم انقلاب تا برهه کنونی علی‌رغم تمامی مشکلات و نامهربانی‌ها، ادامه داد: اگر در میدان عمل نگاه کنیم می‌بینیم امام خمینی (ره) حرکتی را پایه‌گذاری کردند که با گذشت41 سال از عمر آن همچنان پابر جا بوده و بسیاری از نقاط آن تقویت شده است.

این مسئول با اشاره به نگاه غربی‌ها در تئوری انقلاب‌ها، افزود: غربی‌ها در تئوری انقلاب‌ها عبارتی به نام دیالکتیک انقلاب‌ها را دارند که می‌گویند انقلاب‌های مختلف جهان در سه نسل قرار دارند، نسل اول انقلاب کنندگان هستند که انقلاب را حادث کردند، نسل دوم نسبت به آرمان‌های انقلاب بی‌تفاوت می‌شوند و نسل سوم انقلاب‌ها بعضا به ضد آرمان‌های اولیه تبدیل می‌شوند .

حجت‌الاسلام شاه‌سوندی در ادامه با اشاره به ویژگی‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: در انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره ) اولا مردم را به سمت انقلابی اسلامی و الهی دعوت کرد که همین امر یکی از رموز ماندگاری انقلاب است.

نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ابهر با تاکید بر این‌که الهی بودن انقلاب ایران سبب شده است با عبور از دوران و با گذشت نسل‌ها آرمان‌ها عوض نشود، عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران قائم به شخص نیست.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب به نسل جدید، خاطر نشان کرد: در حال حاضر نسل سومی‌ها باید انقلاب اسلامی ایران را از نسل اولی و دومی به نسل چهارم و پنجم تحویل بدهند.

انتهای پیام
captcha