تحقق بیانیه گام دوم انقلاب با ریل‌گذاری صحیح محقق می‌شود
کد خبر: 3875648
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

تحقق بیانیه گام دوم انقلاب با ریل‌گذاری صحیح محقق می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌‍فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نقشه راه کشور را مشخص کردند، گفت: تحقق بیانیه گام دوم انقلاب با ریل‌گذاری صحیح محقق می‌شود.

تحقق بیانیه گام دوم انقلاب با ریل‌گذاری صحیح محقق می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، 12 بهمن‌ماه در مراسم تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی(ره) و شهدا در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: خدمتگزاری به مردم از اهداف انقلاب بوده و مسئولان باید شکرانه این نعمتی که در خدمت به مردم دارند را به نحو احسن انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) نقشه راه انقلاب را ترسیم کردند و اکنون هدایت نظام اسلامی به فرزند خلف ایشان سپرده شده است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری چارچوب‌های لازم را در بیانیه گام دوم انقلاب مشخص کردند و باید ریل‌گذاری کشور در این راستا انجام شود.

نماینده ولی‌‍فقیه در استان زنجان ایمان، امید، صلابت، بصیرت، شجاعت، خودباوری، استقامت و توکل را از آموزه‌های بنیانگذار کبیر انقلاب دانست و افزود: انقلاب اسلامی بر پایه ارزش‌های اعتقادی و اخلاقی شکل گرفته و ادامه این مسیر با ریل‌گذاری صحیح میسر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک سال مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب کافی بود و باید ریل‌گذاری‌ها را جمع کنیم، ابراز کرد: حوزه و دانشگاه در خط مقدم تحقق بیانیه گام دوم انقلاب هستند و باید برش استانی آن را مشخص کنند.

حقیقی با اشاره به اینکه امروز دشمنان باید بدانند که شهید سلیمانی خطرناک‌تر از سردار سلیمانی‌ است، تصریح کرد: با همه تبلیغاتی که دشمن دارد اگر یک درصد احتمال می‌دادند رجزخوانی برای جنگ و حمله نتیجه می‌دهد یک ساعت هم معطل نمی‌‌ماندند.

وی یادآور شد: سرعت پیشرفت علم در ایران ۱۱ برابر دنیا است و هشتمین کشور تولیدکننده اورانیوم ۲۰ درصد هستیم. بلندترین سد بتنی در ایران ساخته شده و سومین کشور تولیدکننده داروی بیماری ام اس شناخته شدیم و در قدرت سایبر نیروهای نظامی حرف برای گفتن داریم.

نماینده ولی‌‍فقیه در استان زنجان افزود: یک درصد جمعیت دنیا و ۷ درصد منابع دنیا را داریم و 36 میلیون جوان دانشمند و دارای مهارت و توان سرمایه کشور محسوب می‌شود. رمز پیروزی وحدت است و همه ما مسافر یک کشتی هستیم.

وحدت؛ محور انقلاب

فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر محور وحدت شکل گرفته  اظهار کرد: مقام معظم رهبری و معمار کبیر انقلاب بیشترین تلاششان را کردند که وحدت و انسجام ملی بین همه آحاد برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه وحدت ملت در 40 سال گذشته سبب شده که از گردنه‌های پر پیچ و خم در مسیر انقلاب عبور کنیم، یادآور شد: دشمن همیشه در حال توطئه بوده و فقط تاکتیک خود را تغییر داده است و ما همواره در مبارزه با استکبار بودیم و امروز شاهد این هستیم که در عراق و جمهوری اسلامی قیام سراسری صورت می‌گیرد.

حقیقی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای بسط عدالت و صلح شکل گرفته است، تأکید کرد: باید دستاوردهای انقلاب را به نوجوانان و جوانان تبیین کنیم. جوانان باید به عظمت نظام و حقیقت تاریخ و شهدا افتخار کنند و بدانند که فرزندان نظام در ۴۱ سال انقلاب اقدامات خوبی در توسعه زیرساخت‌ها انجام دادند.

این مسئول با اشاره به اینکه جمعیت ایران از ۳۶ میلیون نفر در اوایل انقلاب به ۸۸ میلیون نفر رسیده است، عنوان کرد: جاده‌ها ۶ برابر، صادرات غیرنفتی ۵۷ برابر و سدهای مخزنی ۳۰ برابر اوایل انقلاب شده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه 7 رویکرد اساسی برای ارتقای استان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: چابک‌سازی مدیریت، حضور مدیران در بین مردم، تبیین قامت زنجان را در تراز ملی، حذف جلسات موازی و برگزاری جلسات کلیدی به شکل میدانی و عملیاتی از جمله آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه تعداد جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نسبت به سال قبل ۲.۸ برابر شده است. موضوعاتی همچون پسماند، باغ شهرها و سبزه‌میدان را تعیین تکلیف کردیم. در آمایش سرزمین، منظومه روستایی و توسعه اشتغال روستایی صاحب طرح هستیم.

این مسئول ادامه داد: اهرم‌های کمک‌کننده بودجه را تقویت کردیم و با استفاده از اعتبارات ملی سهیمه مسکن ملی را از ۷۰۰۰ به 13 هزار و 300 رساندیم. ۱۰۳ درصد تسهیلات قرض‌الحسنه بیشتر شده است.

حقیقی خاطرنشان کرد: احیای ۱۱ واحد تولیدی از ۵۰۰ میلیارد تا ۱.۵ میلیارد تومان را هدف‌گذاری کردیم، تا کنون ۶ واحد به چرخه تولید بازگشته و تا پایان سال نیز 2 واحد دیگر احیا می‌شود.

انتهای پیام
captcha