زنگ انقلاب در مدارس زنجان نواخته شد
کد خبر: 3875606
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶

زنگ انقلاب در مدارس زنجان نواخته شد

گروه سیاست و اقتصاد ــ زنگ انقلاب، امروز، ۱۲ بهمن‌ماه در مدارس استان زنجان نواخته و مراسم گرامی‌داشت دهه فجر آغاز شد.

زنگ انقلاب در مدارس زنجان نواخته شدبه گزارش ایکنا از زنجان، زنگ انقلاب، صبح امروز، 12 بهمن‌ماه همزمان با سراسر کشور با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار زنجان و مسئولان استانی به طور نمادین در مدرسه مهدیه نواخته شد.

آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در این مراسم اظهار کرد: انقلاب ایران ابهت شرق و غرب را شکست و خیزشی در جهان به‌پا کرد. در تاریخ ایران شاهد تجزیه کشور بودیم اما در 40 سال گذشته، با وجود توطئه‌های دشمنان یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم.

وی رهبر، پشتوانه مردمی و و اهداف متعالی را سه ضلع انقلاب دانست و گفت: با گذشت ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی در حال حاضر نمی‌گوییم وضعیت جامعه ایده‌آل است اما در این سال‌ها، مسئولان همه تلاش خود را برای آبادانی کشور به کار گرفته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تصریح کرد: امروز انقلاب بر روی جوانان برنامه‌ریزی کرده است، چرا که سنگر در اختیار آینده‌سازان است و همه ما مدیون خون شهدا هستیم و بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان چراغ راه قرار داده‌ایم.

وی دانش‌آموزان را سرمایه‌های انسانی ارزشمند کشور خواند و گفت: ارتقای هشت پله‌ای رتبه کنکور زنجان یک موفقیت است اما کافی نیست و امروز سنگر نخست دفاع در مدارس استان است.

ابراهیم رفیعی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: برای به‌دست آوردن دو کلمه جمهوری و اسلامی خون‌های فراوانی ریخته شده است و جمهوریت یعنی مردم خودشان برای خود تصمیم می‌گیرند و اگر جمهوریت نباشد دیگران آینده ما را رقم خواهند زد.

وی افزود: نماد انقلابی‌گری، تمسک به اسلام ناب، استکبارستیزی، حمایت از مظلوم، مردمی بودن، عدالت‌طلبی و استقلال‌طلبی است و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، شعار اصلی مردم ما در انقلاب بود و در حال حاضر این آرمان ما است.

این مسئول تصریح کرد: اجرایی کردن سند تحول بنیادین و تدوین برنامه‌ها، برگزاری نشست‌ها و حضور مستمر در مدارس (٤٠ درصد مدارس دخترانه و ٦٠ درصد مدارس پسرانه استان)، کسب رتبه‌های ارزشمند کشوری در زمینه‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی، جهش هشت‌پله‌ای در آزمون سراسری از جمله اقدامات شاخص و دستاوردها در طول یک سال گذشته است.

انتهای پیام
captcha