فرهنگ دینی پشتیبان اقتصاد است
کد خبر: 3838625
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

فرهنگ دینی پشتیبان اقتصاد است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه فرهنگ پشتیبان اقتصاد است، اظهار کرد: همه آحاد جامعه باید در ترویج فرهنگ دینی در جامعه کوشا باشند.

فرهنگ دینی پشتیبان اقتصاد استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسن بیات، امام جمعه موقت زنجان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زنجان با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، اظهار کرد: قوه قضاییه باید مسئله پبشگیری و درمان را مورد توجه قرار دهد؛ کسانی که بر سرکار هستند نیاز به مراقبت دارند و مقررات نظام جمهوری اسلامی برای همگان لازم الاجراست و همه در برابر قانون یکسان هستند.
وی ادامه داد: خلاف،خلاف است و نباید در انجام کار خلاف قانون به شخص و مناسبات و روابط او توجه کند، بلکه باید عمل فرد را با معیارهای قانونی سنحید و با او برخورد کرد.
خطیب موقت نماز جمعه زنجان با تاکید بر اینکه باید در هر شرایطی نظام، رهبری و انقلاب را همراهی کرد، تصریح کرد: نباید هیچ گاه از دشمن بترسیم از سویی دیگر بنا بر سفارشات دین مبین اسلام دشمن‌تراشی نیز نباید کرد اما وقتی دشمن نیت شومی داشت باید تمام قد در برابر او ایستاد.
وی راه سعادت و خوشبختی را در عمل و پیاده‌سازی دستورات اهل بیت(ع) در جامعه دانست و افزود: آنچه که اقتصاد را پشتیبانی می‌کند فرهنگ است و باید همه نهادهای تعلیمی، تربیتی و دانشگاهی در ارایه فرهنگ دینی به جامعه کوشا باشند، البته ‌در این عرصه کارهای زیادی انجام شده است اما حق مطلب ادا نشده است.
بیات در ادامه با اشاره به اینکه برخی از انسان‌ها نه تنها در عصر خود جریان‌ساز هستند بلکه بر آیندگان نیز تاثیر بسزایی دارند، گفت: رجایی و باهنر در مقطعی حساس از تاریخ زمامداری کرده و ایثار و گذشت را به جامعه ارایه کردند؛ انسان‌های خدوم در کشور زیاد است و نباید سیاه‌نمایی کرد هنوز هم رجایی‌ها و باهنرهای زیادی در این مملکت مشغول خدمت‌رسانی هستند.
انتهای پیام

captcha